Пропозиції стейкхолдерів до проекту освітньо-професійної програми “Спеціальна освіта (Логопедія). Інклюзивна освіта” першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 016 Спеціальна освіта зі спеціалізації 016.01 Логопедія (2021 р.)
№
з/п |
Пропозиції | Відомості про автора пропозиції | Відповідь щодо пропозиції |
1 | Варто збільшити кількість годин на логопедію | Шевеленко Т. А.
Головний спеціаліст відділу дошкільної та інклюзивної освіти
|
За стандартами освітньо-професійної програми ми не можемо збільшити кількість годин на вивчення дисципліни «Логопедія» |
2 | Добре, що передбачається проходження виробничої практики. Просимо дозволити проходити виробничу практику за місцем проживання / роботи здобувачів вищої освіти | Гаман А.М.
директор Солобковецького навчально- реабілітаційного центру Хмельницької обласної ради |
Буде враховано при розробці методичних рекомендацій |
3 | Розглянути можливість
включення в освітню програму дисципліни, що вивчає методики логопедичної роботи з дітьми з розладами спектру аутизму |
Швець О.І.
заступник директора НРЦ |
Логопедична робота з дітьми з розладами аутистичного спектру буде запропонована у
у переліку вибіркових освітніх компонентів |
4 | Розглянути можливість ознайомлення майбутніх фахівців з проблеми логопедичної роботи із комбінованими порушеннями | Коропецький І.І. директор
Комунального закладу «Чернівецька спеціальна школа №4» |
Детальне оволодіння цими компетентностями, згідно з стандартами вищої освіти, передбачене при підготовці магістрів |
5 | Вивчати оволодіння логомасажу та логоритміки | Гаврилюк Н.І.
Директор КО “Івано-Франківська обласна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів Івано-Франківської обласної ради” |
Дані дисципліни будуть включені до переліку вибіркових дисциплін
|
6 | Програма відповідає стандартам, носить практичне спрямування,
якісна! |
Мельник В.І.
Директор Кам’янець-Подільської спеціальної школи Хмельницької обласної ради |
Дякуємо за позитивну оцінку! |
7 | ОПП відповідає стандарту | Науково-
педагогічний працівник іншого ЗВО |
Дякуємо за позитивну оцінку! |
8 | Можливо варто надати бакалаврам
можливості проведення практичних занять у закладах, де є діти з порушеннями мовленнєвого розвитку |
Швець О.І
Заступник директора НРЦ |
Кафедра логопедії і спеціальних методик має угоди із закладами освіти м. Кам’янець-Подільський у яких передбачено можливість організації лабораторних занять з дітьми, що мають мовленнєві порушення. Проте в умовах карантину організація таких занять не можлива |
9 | Звернути увагу на категорію дітей
зі складними порушеннями інтелектуального розвитку помірної та тяжкої форми |
Акменс Л.М.
директор Тернопільської спеціальної загальноосвітньої школи Тернопільської міської ради Тернопільської області |
Частково вивчення планування роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями буде висвітлюватись при вивченні дисципліни. «Організація індивідуального навчання дітей з системними порушеннями мовлення». Вивчення дисципліни «Соціальна реабілітація осіб з виразним порушенням інтелектуального розвитку» буде пропонуватися у переліку вибіркових освітніх компонентів для здобувачів вищої освіти ступеня магістр |
10 | Уваги потребують вибіркові компоненти, не вказані чітко, які дисципліни маються на увазі. Бажано, щоб це були дисципліни професійного спрямування | Директор
ІРЦ |
Освітньо-професійна програма розроблена згідно стандарту у якому не передбачено включення дисциплін вільного вибору студента. Вибірковий компонент враховує пропозиції ринку праці (стейкхолдерів, випускників та здобувачів вищої освіти). | |
11 | Цінними були б знання з використання ігор у логопедичній роботі | Завідувач закладу дошкільного закладу | Частково використання ігор у логопедичній роботі буде висвітлено при вивченні дисципліни «Спеціальні методики навчання дітей з порушеннями мовлення: Розвитку мовлення». Як окрема дисципліна буде включена до переліку вибіркового компоненту | |
12 | Якісна освітньо-професійна
програма |
Здобувач вищої
освіти (група KorL1-B18) |
Дякуємо за позитивну оцінку! |
Про автора