https://orcid.org/0000-0001-8387-8465
Оксана Ткач / Google Scholar
Ткач Оксана Михайлівна – кандидат педагогічних наук, доцент, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик.
У 1997 завершила навчання у Кам’янець-Подільському медичному училищі за спеціальністю «лікувальна справа» та отримала диплом з відзнакою. Була прийнята на посаду медсестри поліклінічного відділення Кам’янець-Подільської центральної районної лікарні, де працювала до 2006 року.
У 1999 році вступила до Кам’янець-Подільського державного університету на факультет корекційної педагогіки (спеціальність: психологія, практична психологія і дефектологія, логопедія). Завершила навчання у 2004 році, отримала диплом з відзнакою та здобула кваліфікацію практичного психолога у закладах освіти, логопеда.
Стаж науково-педагогічної роботи перевищує 12 років.
В 2009 завершила навчання у магістратурі Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та здобула кваліфікацію магістра дефектології, спеціаліста в галузі освіти, викладача корекційної педагогіки та спеціальної психології.
У 2010 році була прийнята на посаду асистента кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та вступила до аспірантури за спеціальністю 13.00.03. Дисертацію на тему «Формування семантичних полів слів у дітей з тяжкими порушеннями мовлення середнього шкільного віку» захистила у 2016 році та здобула науковий ступінь кандидата педагогічних наук.
В 2019 році була обрана на посаду старшого викладача кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.
Практичний стаж роботи на посадах вчителя-логопеда та консультанта ПМПК в закладах педагогічної освіти – 15 років.
У 2006 році була прийнята на посаду консультанта Кам’янець-Подільської міської психолого-медико-педагогічної консультації, де працювала консультантом, вчителем-логопедом для дітей дошкільного віку з тяжкими та комплексними порушеннями у розвитку.
З 2007 по 2015 р.р. працювала на посаді вчителя-дефектолога ЗДО №21 м. Кам’янця-Подільського ( у групі для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату).
26 грудня 2023 р. Міністерством освіти та науки, на підставі рішення атестаційної колегії, було присвоєно вчене звання «доцент».
У колі наукових інтересів: особливості організації навчальної та корекційно-розвивальної роботи з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення та комплексними порушеннями розвитку.
Член Асоціації корекційних педагогів України.
Є автором понад 70 наукових праць, з-поміж яких – монографія «ЛОГОПЕДІЯ: формування семантичних полів слів у дітей з системними порушеннями мовлення» та навчально-методичних посібників «Корекція стертої форми дизартрії», «Програма та методичні рекомендації до практик для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта. Логопедія».
Наукові праці:
Константинів О., Ткач О. Особливості розробки комунікативного паспорту як засобу формування комунікативної взаємодії у дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 21 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023. 164 с. С.61-74. (Фахове видання) https://aqce.com.ua/vipusk-n21/konstantiniv-o-tkach-o-osoblivosti-rozrobki-komunikativnogo-pasportu.html
Гаврилова Н., Гаврилов О., Мілевська О., Константинів О., Ткач О. та ін. Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетентностей терапевта мови та мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 22 / за ред. О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023. 146 с.С.5-44. (Фахове видання) https://aqce.com.ua/vipusk-n-22/gavrilova-n-fedorenko-s-ticshenko-v-milevska-o-tkach-o-pinchuk-ju-shvaljuk-t-konstantiniv-o-gavrilov-o.html
Гаврилов О., Гаврилова Н., Мілевська О., Константинів О., Ткач О. та ін. Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетенцій вчителя-логопеда. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 21 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023. 164 с. С.140-177. (Фахове видання) https://aqce.com.ua/vipusk-n21/sheremet-m-gavrilova-n-fedorenko-s-ticshenko-v-milevska-o-tkach-o-pinchuk-ju-shvaljuk-t-konstantiniv-o-gavrilov-o-naukovo-teoretichni-ta-prikladni-pidhodi-do-formuvannja-profesijnih-kompetencij-vchite.html
Ткач О.М. Каністерапія як засіб альтернативного спілкування дітей з порушеннями пізнавального розвитку. Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти: матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичній конференції з міжнародною участю 9 листопада 2023 р./ за ред. Т.О. Докучиної. Кам’янець-Подільський, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2003. 304-307.
Титко О., Ткач О.М. Комплексна корекція стертої форми дизартрії. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія / за ред. О. Гаврилова. Вип. 14. Кам’янець-Подільський. Видавець Ковальчук О.В. 2023. 791 с. С. 692-699.
Буйняк М.Г., Дмітрієва О.І., Докучина Т.О., Миронова С.П., Смотрова О.О., Ткач О.М., Чопік О.В. Методичні рекомендації до проведення практики для студентів спеціальності 016 Спеціальна освіта спеціалізації 016.02 Олігофренопедагогіка галузі знань 01 Освіта / Педагогікa. Навчально-методичний посібник [Електронний ресурс] Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. – 212с.
Гаврилов О.В., Гаврилова Н.С., Глоба О.П., Константинів О.В., Мілевська О.П., Ткач О.М. Програма та методичні рекомендації до практик для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта. Логопедія:. навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: В-ць Ковальчук О.В., 2022. – 196с.
Ткач О.М. Oсобливості клінічного дослідження причин затримки мовленнєвого розвитку //Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 19 за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2022. С. 239-249. (Фахове видання)
Ткач О.М. Аналіз голосових та поведінкових реакцій як складової до мовленнєвого розвитку дітей раннього немовлячого віку // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 17 / за ред. В.В. Нечипоренко – Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2021. – С. 144-149. (Фахове видання)
Ткач О.М. Aналіз передумов розвитку семантичного компоненту мовлення дітьми раннього немовлячого віку // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 18 за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2021. С. 111-125. (Фахове видання)
Tkach O. Impaired understanding of semantic connections of words in people with symptoms of aphasia // Volume 141, August 2020 pp. 2224-2231. https://www.sciencedirect.com/journal/cortex 2020 /doi: 10.22225/ edulearn.2020.0404 (Закордонне видання)
Ткач О.М. Особливості надання корекційної допомоги дітям з кохлеарною імплантацією // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 16, Т. 1 / за ред. В.В. Нечипоренко – Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2020. – С. 186-199. (Фахове видання)
Ткач О.М. Особливості засвоєння словотвірних засобів дітьми з комплексними порушеннями розвитку // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруюва. Суми: Вид-во Сум ДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. – № 7 (101). С. 308-318.
Ткач О.М. Логопедична робота з дітьми дошкільного віку після кохлеарної імплантації // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 15 / за ред. В.В. Нечипоренко. – Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2020. – С. 43-55. (Фахове видання)
Ткач О.М. Формування розуміння категорії предикативності у дітей з розладами спектру аутизму та системними порушеннями мовлення // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал / голов. ред. А.А. Сбруєва. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2019. – №6 (90). – С. 219-223.
Ткач О.М. Основні аспекти корекції системних порушень мовлення у дітей молодшого шкільного віку // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки: збірник наукових праць / За ред. проф. Анатолія Ситченка. Миколаїв: МНУ ім. В.О. Сухомлинського, 2019. – С. 154-162
Ткач О.М. Особливості надання логопедичної допомоги дітям з кохлеарною імплантацією // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 12 / за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова. – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2019. – С. 43-55. (Index Copernicus)
Ткач О.М. ЛОГОПЕДІЯ: формування семантичних полів слів у дітей з системними порушеннями мовлення. Монографія / Ткач О.М. – Кам’янець-Подільський: ПП «Аксіома», 2019.– 356с.
Havrylova, O. Tkach, O. Havrylov. Violation of the cognitive activity of junior schoolchildren with systemic speech disorders 11th International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma, Spain. – July, 2019. – Pages: 2575-2582.
Ткач О.М. Логопедична практика. Керівництво з організації, виконання та захисту практики в закладах дошкільної, середньої та вищої освіти: навчально-методичний посібник / Ткач О.М. – Кам’янець-Подільський: ПП «Аксіома», 2018. – 144 с.
Ткач О.М. Основні аспекти корекції системних порушень мовлення у дітей молодшого шкільного віку / Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки: збірник наукових праць / За ред. проф. Анатолія Ситченка. Миколаїв: МНУ ім. В.О. Сухомлинського, 2019. – С. 154-162.
Ткач О.М. Використання логопедичного масажу для корекції дизартрії // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 10 / за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова. – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2018. – С. 43-55. (Index Copernicus)
Tkach O.M. Characteristic of creating methodology of correction of the semantic field of words // International Jouernalof Pedagogy, Inovation and new Technologies. – Wаrsaw. : Maria Grzegorzewska University, 5, No. 1, 2018. (https://ijpint.com/resources/html/articlesList?issueId=11470)
Oleksiy Havrylov, Oksana Tkach, Nataliya Havrylovа, Oksana Konstantyniv.TRAINING AND CORRECTION OF INFANTS WITH PERINATAL PATHOLOGY // Materials 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville (Spain). 2018. –8540pp.
Ткач О.М. Структуризація і трансформація семантичних полів слів в онтогенезі / Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип.9, у 1 т. / за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова. – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2017. – Т.2. – 310с. – С.269-279. (Index Copernicus)
Ткач О.М. Засоби стимуляції формування семантичних полів слів у дітей з ТПМ молодшого шкільного віку/ Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія: вип. 32 / / за ред. В.М. Синьова, В.І. Бондарь. – К: 2006, 2017. – 480с. – С.248-252.
Участь у конференціях, семінарах.
Конференції:
– VІІ Міжнародна науково-практична конференція «Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі» (24 листопада 2021 року кафедра спеціальної та інклюзивної освіти навчально-наукового інституту педагогіки і психології Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка).
– ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Технології виховання і розвитку дітей в умовах сучасного закладу дошкільної освіти», 22 вересня 2021 року м. Кам’янець-Подільський, Україна
– ІІІ Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Соціально-освітні домінанти професійної підготовки фахівців соціальної сфери та інклюзивної освіти» (27-28 жовтня 2021 року кафедра соціальної роботи та інклюзивної освіти Бердянського державного педагогічного університету).
– Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти» (9 листопада 2021 року кафедра спеціальної та інклюзивної освіти факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка).
– V Всеукраїнська науково-практична конференція (з міжнародною участю) «Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії», 27-28 жовтня 2021 року м. Кам’янець-Подільський, Україна
– Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти», 9 листопада 2021 року м. Кам’янець-Подільський, Україна
– І Всеукраїнська науково-практична конференція «Спеціальна освіта та соціальна інклюзія: виклики ХХІ століття», Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м. Кам’янець-Подільський. 25 листопада 2021р.
– Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Сучасна логопедія: інноваційні технології» м. Миколаїв, 10 червня 2022 р.
– Звітна наукова конференція викладачів, докторантів, аспірантів і здобувачів КПНУ імені Івана Огієнка (1-2 березня 2022 року Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка).
– Науково-практичний семінар на тему: «Особливості професійного емоційного вигорання корекційного педагога». Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. м. Кам’янець-Подільський. 23 жовтня 2021р.
– Онлайн-тренінг проєкт «Центр професійного розвитку – Огієнко DEN»: Онлайн-інструменти для ефективної взаємодії учасників освітнього процесу», КПНУ ім. Івана Огієнка, 11 травня 2022р. (3 год.).
– Методичний онлайн семінар-практикум “Впровадження інноваційних технологій у корекційну роботу з дітьми дошкільного віку з тяжкими та системними порушеннями мовлення” м. Кам’янець-Подільський, 24-25 травня 2022 р.
Підвищення кваліфікації.
З 12 жовтня по 30 листопада 2020 року проходила курси підвищення кваліфікації у Національному педагогічному університеті ім. М.П. Драгоманова (м. Київ).
З 06 листопада 2019 року по 06 лютого 2020 року проходила курси підвищення кваліфікації в Інституті Юрая Палеша в Левочі на педагогічного факультету Католицького університету в Ружомбероку м. Левоча, Словаччина.