НАВЧАЛЬНО-НАУКОВА ЛАБОРАТОРІЯ ПРИКЛАДНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В ЛОГОПЕДІЇ

 

НАВЧАЛЬНО-НАУКОВА ЛАБОРАТОРІЯ ПРИКЛАДНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ В ЛОГОПЕДІЇ

Керівник: кандидат психологічних наук, професор Гаврилов О.В.

 

Склад наукової школи:

Учасники навчально-наукової лабораторії: В.Е. Левицький, Н.С. Гаврилова, О.П. Мілевська, О.Б. Бєлова, О.В. Константинів, О.М. Ткач, Л.І. Лісова, Ю.В. Галецька, А.В. Сімко, О.П. Глоба, Л.М. Акменс, Б.С. Миронюк, О.М. Дан, Г.О. Лукачович.

Напрями наукових досліджень учасників школи:

  • Використання інноваційних технології в організації навчально-виховної, корекційно-розвивальної і реабілітаційної роботи з дітьми з порушеннями мовлення та інтелекту в сучасних умовах освіти.
  • Дослідження актуальних проблем логопедичної роботи в сучасному освітньому середовищі.
  • Дослідження питань системи підготовки конкурентоздатних фахівців за спеціальністю 016 Спеціальна освіта.

Основні досягнення

Захищені дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата наук / доктора філософії:

  1. Утьосова О.І. «Особливості формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірним та тяжким ступенем інтелектуального порушення». Науковий керівник: кандидат психологічних наук, професор Гаврилов О.В.

 

Монографії (одноосібні та участь у колективних монографіях):

  1. Галецька Ю.В. Формування соціально-побутових навичок у дітей з помірним та тяжким ступенем інтелектуального порушення: монографія. Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори-2006». 2019. 240 с.
  2. Константинів  О.В. Професійно-трудове навчання учнів з порушенням інтелекту: монографія. Кам’янець-Подільський: ПП «Аксіома». 2019. 190 с.
  3. Ткач О.М. Логопедія: формування семантичних полів слів у дітей з системними порушеннями мовлення: монографія. Кам’янець-Подільський: ПП «Аксіома». 2019. 240с.
  4. Гаврилов О.В., Гаврилова Н.С. Система навчання, виховання та реабілітації дітей з порушеннями розумового розвитку в Україні. Актуальні питання теорії і практики інклюзивного навчання у закладах освіти: монографія / за ред. Л.Б.Платаш. Чернівці: Технодрук. 2020. С.76-98.
  5. Сімко А., Примачок Л., Чала Ю. Соціально-психологічні проблеми психології становлення особистості майбутнього фахівця // Професійне становлення майбутніх фізичних реабілітологів у аспекті набуття ними професійно значущого досвіду:колективна монографія / за ред. Е. Івашкевича, Л. Онуфрієвої.  Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута». 2020. С.265-347. ISBN 978-617-7626-96-0.
  6. Бєлова О.Б. Теоретично-порівняльний аналіз мовленнєвої готовності до школи дітей з  типовим психофізичним розвитком та з затримкою психічного розвитку/ Сучасні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти: теорія, досвід, інновації: монографія / За заг. ред. І.В. Татьянчикової. Вид. 4. Слов’янськ: Б.І.Маторіна, 2021. 267с.
  7. Галецька Ю.В. Сформованість навичок прийому їжі у дітей з помірними та тяжкими інтелектуальними порушеннями / Сучасні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти: теорія, досвід, інновації: монографія / За заг. ред. проф. І.В. Татьянчикової. Вид. 4. Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2021. 267 с.
  8. Лісова Л.І. Аналіз труднощів у процесі розв’язування арифметичних задач молодшими школярами з типовим розвитком та з особливими освітніми потребами. Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах Нової української школи: колективна монографія / за ред.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудими, О.В. Ковальчук, С.З. Романюк. Київ: Міленіум, 2021. 248 с.
  9. Лісова Л.І. Особливості формування навичок і вмінь розв’язувати арифметичні задачі молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення. Сучасні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти: теорія, досвід, інновації: монографія / За заг. ред. проф. І.В. Татьянчикової. Вид 4. Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2021. 267 с.

 

Навчальні та навчально-методичні посібники:

  1. Гаврилов О.В., Гаврилова Н.С., Глоба О.П., Константинів О.В., Мілевська О.П., Ткач О.М. Програма та методичні рекомендації до практик для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта. Логопедія: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський:  Видавець Ковальчук О.В., 2022. 196с.
  2. Мілевська О.П Логогімнастика: методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський: Медобори-2006. 2019. 52 с.
  3. Бєлова О.Б. Пропедевтика мовленнєвих порушень: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Медобори-2006. 2020. 71 с.
  4. Бєлова О.Б. Методичні рекомендації до практичних занять з навчальної дисципліни «Пропедевтика мовленнєвих порушень»: методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський: Медобори-2006. 2020. 42 с.
  5. Бєлова О.Б. Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «Пропедевтика мовленнєвих порушень». Кам’янець-Подільський : Медобори-2006. 2020. 57 с.
  6. Галецька Ю.В. Спеціальна методика викладання географії: навчально-методичний посібник. – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2018. – 120 с.
  7. Лісова Л.І. Логоритміка з методикою. Логоритміка з методикою: навчально-методичний посібник. – Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори-2006» 2018. – 132 с.

 

Збірники наукових праць:

  1. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 20 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2022. 164 с. (Фахове видання)
  2. Актуальні проблеми корекційної освіти (педагогічні науки). Вип.19. / за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський : Видавець Ковальчук О.В., 2022. 274с. (Фахове видання)
  3. Актуальні проблеми корекційної освіти (педагогічні науки). Вип.18. / за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський : Видавець Ковальчук О.В., 2021. 188 с. (Фахове видання)
  4. Актуальні проблеми корекційної освіти (педагогічні науки). Вип.17. / за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський : Видавець Ковальчук О.В., 2021. 264с. (Фахове видання)
  5. Актуальні проблеми корекційної освіти (педагогічні науки). Вип.16. Т.1. / за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський : Видавець Ковальчук О.В., 2020. 314 с. (Фахове видання)
  6. Актуальні проблеми корекційної освіти (педагогічні науки). Вип.16. Т.2. / за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський : Видавець Ковальчук О.В., 2020. 330с. (Фахове видання)
  7. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія / за ред. Н.С. Гаврилової. Вип.10. Кам’янець-Подільський : Медобори-2006. 2019. 196 с.
  8. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія / за ред. Н.С. Гаврилової. Вип.11. Кам’янець-Подільський : Медобори-2006. 2020. 100 с.
  9. Збірник наукових праць студентів і магістрантів факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології / за ред. Н.С. Гаврилової. Вип.12. Кам’янець-Подільський : Медобори-2006. 2019. 372 с.
  10. Збірник наукових праць студентів і магістрантів факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології / за ред. Н.С. Гаврилової. Вип.13. Ч.1. Кам’янець-Подільський : Медобори-2006. 2020. 292 с.
  11. Збірник наукових праць студентів і магістрантів факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології / за ред. Н.С. Гаврилової. Вип.13. Ч.2. Кам’янець-Подільський : Медобори-2006. 2020. 290 с.
  12. Збірник наукових праць студентів і магістрантів факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології / за ред. Н.С. Гаврилової. Вип.13. Ч.1. Кам’янець-Подільський : Видавець Ковальчук О.В., 2021. 247 с.

 

Проєкти

Члени лабораторії приймають участь у таких проектах:

«Комплексна реабілітація учнів з порушеннями зору в умовах динамічного оздоровчо-реабілітаційного класу» на базі Кам’янець-Подільської спеціальної школи-інтернату І-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради на 2019-2024 рр.

«Формування соціальних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами, які перебувають на індивідуальній формі навчання» на базі Кам’янець-Подільської спеціальної школи-інтернату І-ІІІ ступенів Хмельницької обласної ради на 2019-2025 рр.

«САМ-Україна». Проект академічної мобільності студентів спеціальності 016.01 Спеціальна освіта. Логопедія Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка і Київського університету імені Бориса Грінченка, який проводиться під егідою Британської Ради.

 

Учасники лабораторії є членами редколегії спільного Міжнародного журналу  International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies (Гаврилов О.В., Мілевська О.П., Лісова Л.І., Левицький В.Е., Константинів О.В.).

Члени лабораторії приймають активну участь у проведенні традиційної Міжнародної науково-практичної конференції «Спеціальна та інклюзивна освіта: проблеми та перспективи», Всеукраїнських конференцій, семінарів, круглих столів, проведених в університеті та за його межами. 

 

Перспективи розвитку лабораторії.

Проведення на базі Лабораторії науково-практичних досліджень з логопедії з метою вивчення ефективності використання інноваційних методик, технік і технологій логопедичної корекції дітей різних вікових груп, різної етіології і патогенезу. Удосконалення прикладної підготовки студентів спеціальності 016.01 Спеціальна освіта. Логопедія з використання сучасних тенденцій організації навчально-виховної і корекційно-розвивальної роботи з дітьми з порушеннями мовлення. Розширення співпраці зі стейкголдерами, консультування закладів освіти різних рівнів для надання необхідних науково-практичних рекомендацій роботи з дітьми з порушеннями мовлення.

 

 Наявність положення

Лабораторія діє на підставі Положення про навчально-наукову лабораторію прикладних досліджень в логопедії кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, введеного в дію наказом ректора від 01.11.2019 року за №109-ОД. https://logo.kpnu.edu.ua/.

Навчально-наукова лабораторія працює на базі кафедри логопедії та спеціальних методик.