Тренінг для здобувачів першого (балаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності А6 Спеціальна освіта (Логопедія)

АвторГалецька Юлія

Тренінг для здобувачів першого (балаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності А6 Спеціальна освіта (Логопедія)

03 квітня 2025 р. на базі Кам’янець-Подільської спеціальної школи Хмельницької обласної ради було проведено тренінг на тему: «Сприймання дітей з порушеннями зору: особливості та можливості». Взяли участь у тренінгу кандидат психологічних наук, професор кафедри логопедії та спеціальних методик Наталія ГАВРИЛОВА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та спеціальних методик Оксана КОНСТАНТИНІВ, кандидат педагогічних наук, доцент, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик Людмила ЛІСОВА та здобувачі вищої освіти, які навчаються за ОПП «Спеціальна освіта (Логопедія)» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівня вищої освіти. Тренінг провели вчителі Кам’янець-Подільської спеціальної школи Хмельницької обласної ради Ірина КУЗИК та Наталія ЗАГОРОДНЯ.

Ірина КУЗИК ознайомила слухачів з порушеннями зору, термінами та поняттями. Надала дидактичний матеріал для можливості побачити як саме сприймають оточуючий світ діти з міопією, астигматизмом, відшаруванням сітківки, звуженим полем зору, тотальною сліпотою. Учасники тренінгу були залучені до виконання практичних завдань, які дали можливість відчути особливості зорового сприймання дітей з різними порушеннями зору.

Наталія ЗАГОРОДНЯ ознайомила здобувачів з методиками навчання дітей з порушеннями зору та тотальною сліпотою. Продемонструвала особливості роботи з рельєфно-крапковим тактильним шрифтом, призначеним для письма та читання незрячими та дітьми з поганим зором – шрифтом Брайля. Здобувачі мали можливість спробувати користуватись спеціальним набором, що складається з трафарету та грифеля. У дошці є отвори, через які вони за допомогою грифеля (стержня) здійснювали проколи. Мали можливість ознайомитись з підручниками з шрифтом Брайля. Здобувачі розглянули роботи учнів з порушеннями зору. Спробували користуватися тростиною для дітей з тотальною сліпотою.

Після тренінгу розгорнулася жвава бесіда, питання-відповіді за участі здобувачів і лекторів. Це було цікаво, емоційно, пізнавально й корисно! Інформація була важливою для майбутніх логопедів, оскільки в логопедичній практиці виникає необхідність працювати з дітьми з порушеннями зору. Отож, поглиблене розуміння цієї категорії дітей дозволить майбутнім логопедам правильно створювати умови для ефективного проведення логопедичних занять з цими дітьми. Викладачі, здобувачі висловили вдячність керівництву закладу, Ірині КУЗИК та Наталії ЗАГОРОДНІЙ за актуальний і змістовний тренінг, який мотивував здобувачів до подальшого саморозвитку та самовдосконалення.

Про автора

Галецька Юлія editor