ГОСТЬОВІ ЛЕКЦІЇ, МАЙСТЕР-КЛАСИ, «МЕТОДИЧНЕ ІНТЕРВ’Ю»

Платаш Лариса

Тренер проєкту “Digitale psychosoziale Unterstützund für Studierende aus der Ukraine / Digital Psychosocial Support for Student from Ukraine”  Університету  прикладних наук Рейн-Майнський (м. Вісбаден, Німеччина), кандидат педагогічних наук, доцент, доцент  кафедри педагогіки та соціальної роботи Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, керівник Відділу ВГО “Рідна школа” у м. Чернівці.

24 січня 2023 року відбулася гостьова лекція зі здобувачами вищої освіти 3 та 4 курсу на тему: “Діти з особливими освітніми потребами в німецькій школі: організація інклюзивного навчання та практика логопедичної допомоги”.

Зміст лекції:

У першій частині коротко розглянуте поняття “інклюзивне навчання” , охарактеризовано специфіку інклюзивного навчання в Німеччині.

У другій частині розглянуте питання логопедичної допомоги дітям з особливими освітніми потребами в Німеччині, у тому числі міграційного походження.

У третій частині розглянуті вимоги до логопеда, особистісні показники до здобуття професії.

Презентація

 

Лялька Тетяна Анатоліївна

2 жовтня 2020 року здобувачі 3 курсу групи KorL1-b17 прослухали гостьову лекцію на тему „Логопедичне втручання при розладах нейророзвитку  у дітей раннього віку” в рамках вивчення дисципліни „Логопедія”.

Лектор – Лялька Тетяна Анатоліївна, вчитель-логопед,фахівчиня вищої категорії,логопед Дитячого центру здоров’я ім. Анни Мазуренко, засновниця корекційно-розвиткового центру „Територія розвитку”. Заняття організоване доцентом кафедри Мілевською О.П.

Впродовж лекції Тетяна Анатоліївна ознайомила слухачів з клінічним протоколом визначення нейротичних порушень у ранньому віці, який застосовують  у Дитячому центрі здоров’я ім. Анни Мазуренко;

поділилась досвідом логодіагностики та логотерапії з використанням  обладнання від провідного польського розробника логопедичного інструментарію KomLogo  (KartyOcenyRozwojuPsychoruchowegoKartyOcenyLogopedycznejDziecka);

наголосила на значимості ретельного добору технологій логотерапії  дитини раннього віку з урахуванням клініко-діагностичних та психолого-логопедичних параметрів розвитку;

запропонувала інтерактив-ділову гру з налагодження партнерських стосунків з мамою малюка.

Дієвим доповненням лекційного викладу стала демонстрація відеофрагментів  занять з малюками.

 

Чорна Оксана Петрівна

4 травня 2021 року для майбутніх логопедів в онлайн-форматі був проведений майстер-клас на тему: «Корекція фонетико-фонематичних порушень з використанням акустичної гарнітури та міостимуляторів».

Тренер – вчитель-логопед ЗЗСО №16, фахівець вищої категорії зі званням вчитель-методист, професіонал-практик з 35-річним досвідом роботи Чорна Оксана Петрівна. 

Учасникам майстер-класу були представлені інновації логопедичного інструментарію та методика їх поєднаного застосування: вібромасажер з функцією міостимуляції (Z-vibe), акустична гарнітура Whisper Phone.

Впродовж цікавого заходу учасники дізнались:

– у чому переваги застосування  вібраційних міостимуляторів і що таке «ніжна вібрація»;

–  як саме оральна вібростимуляція  всередині і навколо порожнини рота впливає на корекцію дефектної вимови;

– як акустична гарнітура допомагає дітям розвивати фонематичне сприймання і сконцентрувати увагу на вимові;

–  яким чином покращуються навички читання і письма у дітей, які користуються акустичною гарнітурою. Шквал емоцій в учасників майстер-класу викликала інформація  про те, що  Вісперфон (акустична гарнітура Whisper Phone) можна мити у посудомийній машині)

Швець Ольга Іванівна

17 листопада 2021 року відбулась онлайн-зустріч «Методичне інтерв’ю», у якій взяли участь здобувачі І та ІІ курсу спеціальності 016  Спеціальна освіта. Логопедія (групи KorL1-b20, KorL1-b19)із заступником директора з корекційної роботи Кам’янець-Подільського НРЦ Швець Ольгою Іванівною.

Педагогічний стаж Ольги Іванівни – понад 30 років; за фахом Ольга Іванівна логопед, дефектолог; її професійні здобутки належним чином визнані –вона є спеціалістом вищої категорії зі званням вчитель-методист; очолює психолого-педагогічний консиліум Центру.

Тема інтерв’ю – Методичний супровід комплексної корекційно-розвиткової та реабілітаційної роботи в умовах НРЦ.

Учасники-здобувачі мали нагоду розширити, закріпити свої знання про організацію освітнього процесу у спеціальному закладі, основи яких вони отримали в межах вивчення дисципліни «Спеціальна педагогіка з історією логопедії». 

Ольга Іванівна представила зразки методичної документації, роз’яснила особливості складання ІПР за наявності у дітей комбінованих порушень; запропонувала визначити форми корекційної роботи відповідно до прописаних у навчальному плані  змістових розділів.

І звісно,  відповіді фахівчині на запитання аудиторії, зокрема про функції педагогічного консиліуму в НРЦ, про аналіз документації на дітей, про моніторинг результатів корекційно-реабілітаційної роботи, про зв’язок між фахівцями НРЦ.

Зустріч завершилась емоційним піднесенням після того, як здобувачі дізнались, що Ольга Іванівна була першою абітурієнткою (з екзаменаційним листом №1) під час вступу на спеціальність «Дефектологія» у рік її відкриття (1988)

 

Купчак Оксана Миколаївна

20 січня 2022 року відбулась гостьова лекція з дисципліни «Логогімнастика» на тему «Технологія мнемотехніки як засіб розвитку та корекції мовлення у дітей».  Учасниками лекції стали здобувачі IV курсу спеціальності 012 Дошкільна освіта. Логопедія (група DoL1-b18), III курсу спеціальності 016 Спеціальна освіта. Логопедія (група KorL1-b19) та магістранти.  

Лекцію провела Купчак Оксана Миколаївна – вчитель-логопед, дефектолог; фахівчиня вищої категорії зі званням вчитель-методист, за плечима якої 30-річний досвід логопедичної практики. Оксана Миколаївна в минулому мала також досвід викладацької роботи на кафедрі логопедії та спеціальних методик  (з 2008 по 2014 рр.), тому неабияк розуміє специфіку лекцій та запити майбутніх логопедів.

Здобувачі захоплено сприймали лекційний виклад від майстрині  своєї справи – Оксана Миколаївна тривалий час впроваджує мнемотехніку у логопедичну практику, зокрема розробляє авторські матеріали та готує методичні посібники.

Не обійшлося без активностей: запропоновані лекторкою вправи знайшли жвавий відгук у слухачів. Водночас, зацікавленість слухачів підтверджувалась чисельними запитаннями до Оксани Миколаївни щодо методики та тривалості застосування мнемотехнік, щодо добору мовного матеріалу за наявності у дитини конкретних порушень мовлення тощо.

 

Сливка Надія Олександрівна

15 квітня 2022 року відбулось бінарне практичне онлайн-заняття з логопедії для здобувачів 3 курсу та магістрантів на тему: «Нормалізація тембру голосу у дітей з ринолалією» в межах навчальної дисципліни «Логопедія». Заняття проводили асистент кафедри Рибак Наталія Валентинівна та талановитий практикуючий логопед, випускниця факультету спеціальної освіти, психології та соціальної роботи (2013, 2014, 2018 рр.) Сливка Надія Олександрівна, логопед ЗДО «Міні Академія» (м. Хуст) та вихователь Хустської загально освітньої спеціальної школи-інтернату І-ІІІ ст. Закарпатської облради. 

За фахом пані Надія фахівець широкого профілю: вчитель-логопед, спеціальний психолог, корекційний педагог, сурдопедагог, перекладач жестової мови. Педагогічний стаж Надії Олександрівни – 25 років, на посаді логопеда – з 2013 р.

В режимі реального часу Надія Олександрівна провела заняття з дівчинкою Настею, у якої було наявне незрощення піднебіння та верхньої губи (опероване). Увазі майбутніх логопедів було запропоновано порівняння стану голосової функції дитини-ринолаліка та, паралельно, артикуляційного праксису, до початку логотерапії (у відеозаписі) та у процесі логопедичної роботи.

Надія Олександрівна продемонструвала ряд корекційних технік з фонопедії, які найчастіше застосовує у власній практиці та запропонувала присутнім на занятті розробити корекційні вправи для відпрацювання голосових якостей у дитини-ринолаліка і для вироблення навички контролю за диханням. 

Заключна частина заняття відбулась за активної участі «об’єкту» логопедичного впливу – Настусі, з якою виявили бажання поспілкуватись більшість учасників.