https://orcid.org/0000-0002-5474-4158
Олена Мілевська / Google Scholar
Мілевська Олена Павлівна – кандидат педагогічних наук, доцент.
Вищу освіту здобула у Кам’янець-Подільському державному педагогічному інституті ім. В.П. Затонського (1994), де отримала кваліфікацію вчителя допоміжної школи, олігофренопедагога дошкільного закладу. У цьому ж ВУЗі здобула другу вищу освіту (1995) за фахом „Логопедія”.
Науково-педагогічний стаж складає понад 25 років, загальний педагогічний ‒ 28 років; з них 3 роки – у системі спеціальної освіти на посаді вихователя допоміжного класу Кам’янець-Подільської школи-інтернату для слабозорих дітей, 6 років – на посаді логопеда ЗОШ, 3 роки – за сумісництвом на посаді логопеда неврологічного відділення міської лікарні. З 2000 року працює у системі вищої освіти: у 2000-2006 рр. асистентом кафедри дефектології, з 2006-2013 старшим викладачем кафедри логопедії та спеціальних методик, з 2015 доцентом кафедри логопедії та спеціальних методик факультету корекційної та соціальної педагогіки та психології Кам’янець-Подільского національного університету імені Івана Огієнка. Захистила дисертацію на тему: „Формування розуміння текстів у молодших школярів із затримкою психічного розвитку” за спеціальністю 13.00.03 „Корекційна педагогіка” (2013).
У колі наукових інтересів – дидактико-методичні аспекти логопедичної роботи; методичні аспекти логогімнастики; проблеми читацької діяльності у дітей з порушеннями психофізичного розвитку.
Постійна викладачка-наставниця для слухачів курсів підвищення кваліфікації логопедів в межах Хмельницької, Тернопільської, Львівської, Івано-Франківської, Чернівецької областей.
Організаторка та тренерка фахових регіональних науково-методичних семінарів для логопедів-практиків:
– „Організаційно-методичні аспекти подолання фонологічних порушень у дошкільників та молодших школярів” (02-03 листопада 2019 р., м. Чернівці)
– „Регулятивно-терапевтичні технології у навчально-виховній та корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами” (14, 22 грудня 2019 р., м. Кам’янець-Подільський).
Виконує обов’язки керівника студентського наукового гуртка «Теорія та практика логопедії». Є ініціаторкою ідеї та учасниця оргкомітету з проведення Всеукраїнського (з міжнародною участю) науково-практичного Форуму студентів «Розвиток спеціальної освіти: студентський формат» (2017, 2018, 2020 рр., м. Кам’янець-Подільський).
Членкиня редакційних колегій наукових збірників: Міжнародного журналу “International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies); „Збірника наукових праць здобувачів освітнього ступеня бакалавр і магістр факультету спеціальної освіти, психології та соціальної роботи”; „Вісника Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія»; «Збірника тез за матеріалами ХІV-ї Міжнародної науково-практичної конференції «Спеціальна освіта: проблеми та перспективи».
Членкиня ГО «Всеукраїнська асоціація корекційних педагогів України».
Автор понад 80 наукових публікацій.
Наукові праці
- Гаврилова Н., Гаврилов О., Мілевська О., Константинів О., Ткач О. та ін. Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетентностей терапевта мови та мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 22 / за ред. О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023. 146 с. С.5-44. https://aqce.com.ua/vipusk-n-22/gavrilova-n-fedorenko-s-ticshenko-v-milevska-o-tkach-o-pinchuk-ju-shvaljuk-t-konstantiniv-o-gavrilov-o.html
- Гаврилов О., Гаврилова Н., Мілевська О., Константинів О., Ткач О. та ін. Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетенцій вчителя-логопеда. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 21 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023. 164 с. С.140-177. https://aqce.com.ua/vipusk-n21/sheremet-m-gavrilova-n-fedorenko-s-ticshenko-v-milevska-o-tkach-o-pinchuk-ju-shvaljuk-t-konstantiniv-o-gavrilov-o-naukovo-teoretichni-ta-prikladni-pidhodi-do-formuvannja-profesijnih-kompetencij-vchite.html
- Мілевська О.П., Савіцька Г.І. Особливості формування дієслівної лексики у дошкільників з загальним недорозвитком мовлення шляхом розвитку умінь дієслівної предикації. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип.21 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський, Видавець Ковальчук О.В., 2023. С.89-104 https://aqce.com.ua/vipusk-n21/milevska-op-savicka-gi-osoblivosti-formuvannja-dijeslivnoi-leksiki-u-doshkilnikiv-z-zagalnim-nedorozvitkom-movlennja.htm
- Мілевська О.П. Актуалізація соціального досвіду як засіб збагачення емотивного словника старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення. Наукові праці КПНУ університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної науково-практ. конференції виклад., докторантів і аспір. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: КПНУ імені Івана Огієнка. 2023. Випуск 22. С.375-377.
- Мілевська О.П. Психолінгвістичні аспекти формування дієслівної лексики у дошкільників із загальним недорозвитком мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип.20 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський, Видавець Ковальчук О.В., 2022. С.103-111. https://aqce.com.ua/vipusk-n-20-2022/milevska-op-psiholingvistichni-aspekti-formuvannja-dijeslivnoi-leksiki-u-doshkilnikiv-iz-zagalnim-nedorozvitkom-movlennja.html
- O.Milevska, Gh. Savitska, I. Omelchenko, V. Kobylchenko, I. Kharkavtsiv. The practical aspects of implementing special and inclusive education in schools. AD ALTA: Jornal of Interdisciplinary Reserch, Volume 12, Issue 2, Special Issue XXVIII, 2022. PP. 13-16.
- 2. Гаврилов О.В., Гаврилова Н.С., Глоба О.П., Константинів О.В., Мілевська О.П, Ткач О.М. Програми та методичні рекомендації до практик для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта. Логопедія : навч-метод. посібн. / укл. Гаврилов О.В. і кол.авт. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В. 2022. 196 с.
- Мілевська О.П., Лукачович Г.О. Специфіка становлення лексико-семантичних умінь у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. Матеріали наук.-практ. конференції „Основні напрями розвитку педагогічної науки: традиції та інновації” (м. Ужгород, 11-12 лютого 2022 р.). Херсон : Видавничий дім “Гельветика”, 2022. С.72-76.
- Мілевська О.П. Теоретико-методичний аналіз логотехнологій з формування ритмічних умінь у дошкільників. The ХХІV International Scientific and Practical Conference «Multidisciplinary academic notes. Science research and practice», June, 21-24 , 2022, Madrid, Spain. P. 387-39.3
- Мілевська О.П. Фонологічна компетентність дошкільника у контексті логопедичної діагностики. The 12th International scientific and practical conference “Modern directions of scientific research development” (May 18-20, 2022) BoScience Publisher, Chicago, USA. 2022. рр.. 441-449
- Мілевська О.П., Лукашук Г.В. Технологія «візуально-ритмічні ряди» як складова методичного кейсу логопеда у роботі з дошкільниками The ХIХ International Scientific and Practical Conference «Modern problems in science», May 17- 20, 2022, Vancouver, Canada. pр.516-523
- Мілевська О.П., Прокопивнюк М.А. До питання дидактичних умов формування дієслівної лексики у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. Психологія та педагогіка у системі сучасного гуманітарного знання XXI століття: зб. тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (10-11 грудня, 2021 р., м. Харків) Харків, ГО «Східноукраїнська організація «Центр педагогічних технологій», 2021. С. 25-28.
- Мілевська О.П., Тацакович О.М Характеристика диспраксій у дітей з дизартричними порушеннями: міждисциплінарний підхід. Наукова дискусія: питання педагогіки та психології: зб. наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (3-4 грудня 2021 р., м. Київ). Київ: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2021. С. 52-56.
- Мілевська О.П. Особливості застосування стимульного матеріалу у відновному навчанні пацієнтів з афазією. Пріоритетні напрями розвитку сучасних педагогічних та психологічних наук: зб. наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (13–14 серпня 2021 р., м. Одеса). Одеса: ГО «Південна фундація педагогіки», 2021. С. 38-42.
- Мілевська О.П. Змістові засади формування дієслівної лексики у дошкільників із ЗНМ. Інноваційна педагогіка: науковий журнал. 2021. № 37. ‒ С. 156–160.
- Мілевська О.П. Формування емотивів у молодших школярів із загальним недорозвиненням мовлення: психологічний та лінгводидактичний підходи. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 39.
- Мілевська О.П. Дослідження дієслівної семантики у молодших школярів із загальним недорозвиненням мовлення. XXХ Міжнародна науково-практична конференція «Interaction of society and science: problems and prospects», 15-18 червня 2021р., Лондон, Англія. С.334-341
- Мілевська О.П. Вивчення ставлення батьків до проблеми профілактики порушень писемного мовлення у дітей. International scientific and practical conference «Pedagogy and psychology in the modern world: interaction vectors» : conference proceedings, May 28–29, 2021. Wloclawek: «Baltija Publishing». С.144-149.
- Мілевська О.П., Специфіка засвоєння дієслівної семантики дітьми із загальним недорозвиненням мовлення. XXVII Міжнародна науково-практична конференція “Multidisciplinary academic research and innovation”, 25-28 травня 2021р., Амстердам, Нідерланди. С.459- 464
- Мілевська О.П., Особливості семантичної домінанти сприймання слів у дітей із загальним недорозвиненням мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). Збірник наукових праць: вип. 15 / за ред. В.В.Нечипоренко. Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2020. С. 145-155.
- Bielova O., Milevska O, Haletska Y., Lisova L. The study of the conscious aggression in children with speech disorders. 2020. pp. 6374-6378. Materials 12th ІNTERNE, 2020.
- Мілевська О.П. Логогімнастика: систематизація поняття. Інноваційні підходи в освіті та реабілітації дітей з особливими освітніми потребами : зб. за матеріалами ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції, ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів, 14-15 травня 2020 р.
- Мілевська О.П. Методичні аспекти формування мовленнєвого дихання у дітей з порушеннями мовлення. Тенденції розвитку психології та педагогіки: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, Україна, 6–7 листопада 2020 року). Київ : ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2020. Ч. 1. С.40-44 c.
- Мілевська О.П. Звуко-складова структура слова: специфіка діагностичного інструментарію логопеда. Формування сучасних педагогічних технологій та освітніх систем. Матеріали ІІ науково-практичної конференції (м. Запоріжжя, 4-5 грудня 2020 р.). Херсон: Видавництво «Молодий вчений», 2020. С. 87-91
- Мілевська О.П. Організаційні аспекти проведення фонематичної гімнастики як логотерапевтичної технології. Педагогіка та психологія: сучасний стан розвитку наукових досліджень та перспективи : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції, м. Запоріжжя, 20-21 листопада 2020 р. Запоріжжя: Класичний приватний університет, 2020. C.153-157.
- Мілевська О.П. Логогімнастика : методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори ‒ 2006», 2019. 52 с.
Участь у конференціях, симпозіумах, науково-практичних семінарах
Medzinárodná vedecká konferencia «Podpora inkluzívneho vzdelávania na Slovensku a v zahraničí», 13.09.22, Prešovská univerzita, Slovenskа.
Міжнародний науково-практичний симпозіум «Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія», 23-24 серпня 2022, Україна.
Науково-методичний семінар „On being a Scientist Course by Academy of Sciences аnd Research”, 2022. (Hamburg, Germany)
Participating in the ХІІ International Scientific and Practical Conference «Modern directions of scientific research development”, Мay 18-20, 2022. Chicago, USA
Participating in the ХІХ International Scientific and Practical Conference «Modern problems in science», May 17-20, 2022, Vancouver, Canada
Participating in the ХХІV International Scientific and Practical Conference «Multidisciplinary academic notes. Science research and practice», June 21-24, 2022. Madrid, Spain
Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Сучасна логопедія: інноваційні технології», 10 червня 2022, м. Миколаїв, Україна.
Participating in the International scientific and practical conference «Pedagogy, Psychology and Teaching Methods: International Experience», July 16-17, 2021. Riga, Latvia.
Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Pedagogika i psychologia we współczesnym świecie: wektory interakcji” (Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku, 28–29 maj 2021 r, Polska)
ІІІ Ogόlnopolskie Konferencja Logopedyczna Mόzg – język – komunikacja, Poznań, 5 listopada 2021 roku, Polska.
Науково-практичний семінар «Особливості професійного емоційного вигорання корекційного педагога», 23.10.2021 (КПНУ ім.. Івана Огієнка)
XXVII International Scientific and Practical Conference “Multidisciplinary academic research and innovation”, Amsterdam, Netherlands, May 25 – 28, 2021
International Scientific Conference „Pedagogy, Psychology and Teaching Methods: International Experience”:. ISMA University of Applied Sciences, Riga, Latvia, July 16-17, 2021 р.
ХІV Міжнародна науково-практична конференція „Спеціальна і інклюзивна освіта: проблеми та перспективи” (м. Кам’янець-Подільський, КПНУ ім. І.Огієнка, 15-16 квітня 2021 року)
Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти», м. Кам’янець-Подільський, 09.11.2021 р.
XXХ International Scientific and Practical Conference «Interaction of society and science: problems and prospects», London, England, June 15 – 18, 2021
12th International Conference on Education and New Learning Technologies in Seville (Spain) on the 6-7 July, 2020 (Online Conference)
Міжнародна науково-практична конференція «Педагогіка та психологія: сучасний стан розвитку наукових досліджень та перспективи» (Класичний приватний університет, м. Запоріжжя, 20-21 листопада 2020 р.)
Міжнародна науково-практична конференція «Тенденції розвитку психології та педагогіки» (ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології» м. Київ, 6-7 листопада 2020 р.)
ХІІІ Міжнародна науково-практична конференція ”Спеціальна і інклюзивна освіта: проблеми та перспективи” (м. Кам’янець-Подільський, КПНУ ім. І.Огієнка, 1-2 квітня 2020 року)
ІІ Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Соціальне становлення особистості в умовах суспільних трансформацій: наукові підходи та сучасні практики» (м. Київ, Київського університету імені Бориса Грінченка, 19 листопада 2020 року)
ІV Всеукраїнська заочна науково-практична конференція «Інноваційні підходи в освіті та реабілітації дітей з особливими освітніми потребами», (ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів, 14-15 травня 2020 р.)
Всеукраїнська науково-практична конференція «Пріоритетні напрямки вирішення актуальних проблем виховання і освіти». ‒ Харків, ГО «Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 24–25 червня 2020 р.
ІІ Науково-практична конференція «Формування сучасних педагогічних технологій та освітніх систем» (м. Запоріжжя, 4-5 грудня 2020 р).
Науково-практична конференція «Психологія і педагогіка в системі сучасного гуманітарного знання XХІ століття» (м. Харків, ГО «Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 7-8 листопада 2020 р.)
V Науково-практична школа з питань аутизму «Діти, підлітки та молодь з розладами аутистичного спектра. Нові виклики та підходи до терапії та реабілітації» (м. Львів, 10-12 червня 2021 р.)
ІІ Ogόlnopolskie simpozjum logopedyczne “Diagnoza i terapia logopedyczna: njwe strategie, nоwe perspektywy”, Wielizcka, 5-6 pazdziernika 2019r (Polska)
ІІІ Międzynarodowa konferencja “Autyzm: siwiatłosienie”, Toruń, 14-16 czerwca 2019r (Polska).
ІІ Międzynarodowa konferencja “Autyzm i tabu”, Kraków, 2-3 czerwca 2018 r (Polska).
Підвищення кваліфікації
Науково-педагогічне стажування на кафедрі логопедії та спеціальної та психології ДНВЗ «Донбаський державний педагогічний університет» з 27 жовтня 2020 року по 27 грудня 2020 року (Наказ № 86 від 26.10. 2020 р.).
Warsztat «Karty Oceny Jenzyka Dziecka Afatycznego – KOJDAFA (praktycznezastosowanie)» (Polska, Wieliczka, 6.10.2019)
Warsztat «The diagnostic method «Psychomotoric Development Assessment Questionnaire» to diagnose children aged 1 month to the end of 9 years», 22.10.2021 р. (KOMLOGO, Polska )