Мілевська Олена Павлівна

https://orcid.org/0000-0002-5474-4158

Олена Мілевська / Google Scholar

 

Мілевська Олена Павлівна – кандидат педагогічних наук, доцент.

Вищу освіту здобула у Кам’янець-Подільському державному педагогічному інституті ім. В.П. Затонського (1994), де отримала кваліфікацію вчителя допоміжної школи, олігофренопедагога дошкільного закладу. У цьому ж ВУЗі здобула другу вищу освіту (1995) за фахом „Логопедія”.

Науково-педагогічний стаж складає понад 25 років, загальний педагогічний ‒ 28 років; з них 3 роки – у системі спеціальної освіти на посаді вихователя допоміжного класу Кам’янець-Подільської школи-інтернату для слабозорих дітей, 6 років – на посаді логопеда ЗОШ, 3 роки – за сумісництвом на посаді логопеда неврологічного відділення міської лікарні. З 2000 року  працює у системі вищої освіти: у 2000-2006 рр. асистентом кафедри дефектології, з 2006-2013 старшим викладачем кафедри логопедії та спеціальних методик, з 2015 доцентом кафедри логопедії та спеціальних методик факультету корекційної та соціальної педагогіки та психології  Кам’янець-Подільского національного університету імені Івана Огієнка. Захистила дисертацію на тему: „Формування розуміння текстів у молодших школярів із затримкою психічного розвитку” за спеціальністю 13.00.03 „Корекційна педагогіка” (2013).

У колі наукових інтересів – дидактико-методичні аспекти логопедичної роботи; методичні аспекти логогімнастики; проблеми читацької діяльності у дітей з порушеннями психофізичного розвитку.

Постійна викладачка-наставниця для слухачів курсів підвищення кваліфікації логопедів в межах Хмельницької, Тернопільської, Львівської, Івано-Франківської, Чернівецької областей.

Організаторка та тренерка фахових регіональних науково-методичних семінарів для логопедів-практиків:

– „Організаційно-методичні аспекти подолання фонологічних порушень у дошкільників та молодших школярів” (02-03 листопада 2019 р., м. Чернівці)

– „Регулятивно-терапевтичні технології у навчально-виховній та корекційній роботі  з дітьми з особливими освітніми потребами” (14, 22 грудня 2019 р., м. Кам’янець-Подільський).

Виконує обов’язки керівника студентського наукового гуртка «Теорія та практика логопедії». Є ініціаторкою ідеї та учасниця оргкомітету з проведення Всеукраїнського (з міжнародною участю) науково-практичного Форуму студентів «Розвиток спеціальної освіти: студентський формат» (2017, 2018,  2020 рр., м. Кам’янець-Подільський).

Членкиня редакційних колегій наукових збірників: Міжнародного журналу “International Journal of Pedagogy, Innovation and New Technologies); „Збірника наукових праць здобувачів освітнього ступеня бакалавр і магістр факультету  спеціальної освіти, психології  та соціальної роботи”; „Вісника Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія»;  «Збірника тез за матеріалами ХІV-ї Міжнародної науково-практичної конференції «Спеціальна освіта: проблеми та перспективи».

Членкиня ГО «Всеукраїнська асоціація корекційних педагогів України».

Автор понад 80 наукових публікацій.

 

Наукові праці

  1. Гаврилова Н., Гаврилов О., Мілевська О., Константинів О., Ткач О. та ін. Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетентностей терапевта мови та мовлення. Актуальні питання  корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 22 / за ред. О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023. 146 с. С.5-44. https://aqce.com.ua/vipusk-n-22/gavrilova-n-fedorenko-s-ticshenko-v-milevska-o-tkach-o-pinchuk-ju-shvaljuk-t-konstantiniv-o-gavrilov-o.html
  2. Гаврилов О., Гаврилова Н., Мілевська О., Константинів О., Ткач О. та ін. Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетенцій вчителя-логопеда. Актуальні питання  корекційної освіти (педагогічні науки):  збірник наукових праць: Вип. 21 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023. 164 с. С.140-177. https://aqce.com.ua/vipusk-n21/sheremet-m-gavrilova-n-fedorenko-s-ticshenko-v-milevska-o-tkach-o-pinchuk-ju-shvaljuk-t-konstantiniv-o-gavrilov-o-naukovo-teoretichni-ta-prikladni-pidhodi-do-formuvannja-profesijnih-kompetencij-vchite.html
  3. Мілевська О.П., Савіцька Г.І. Особливості формування дієслівної лексики у дошкільників з загальним недорозвитком мовлення шляхом розвитку умінь дієслівної предикації. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип.21 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський,  Видавець Ковальчук О.В., 2023. С.89-104 https://aqce.com.ua/vipusk-n21/milevska-op-savicka-gi-osoblivosti-formuvannja-dijeslivnoi-leksiki-u-doshkilnikiv-z-zagalnim-nedorozvitkom-movlennja.htm
  4. Мілевська О.П. Актуалізація соціального досвіду як засіб збагачення емотивного словника старших дошкільників із  загальним недорозвитком мовлення. Наукові праці КПНУ університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної науково-практ. конференції виклад., докторантів і аспір. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: КПНУ імені Івана Огієнка. 2023. Випуск 22. С.375-377.
  5. Мілевська О.П. Психолінгвістичні аспекти формування дієслівної лексики у дошкільників із загальним недорозвитком мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип.20 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський,  Видавець Ковальчук О.В., 2022. С.103-111. https://aqce.com.ua/vipusk-n-20-2022/milevska-op-psiholingvistichni-aspekti-formuvannja-dijeslivnoi-leksiki-u-doshkilnikiv-iz-zagalnim-nedorozvitkom-movlennja.html
  6. O.Milevska, Gh. Savitska, I. Omelchenko, V. Kobylchenko, I. Kharkavtsiv. The practical aspects of implementing special and inclusive education in schools. AD ALTA: Jornal of Interdisciplinary Reserch, Volume 12, Issue 2, Special Issue XXVIII, 2022. PP. 13-16.
  7. 2. Гаврилов О.В., Гаврилова Н.С., Глоба О.П., Константинів О.В., Мілевська О.П, Ткач О.М. Програми та методичні рекомендації до практик для здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта. Логопедія : навч-метод. посібн. / укл. Гаврилов О.В. і кол.авт. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В. 2022. 196 с.
  8. Мілевська О.П., Лукачович Г.О. Специфіка становлення лексико-семантичних умінь у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. Матеріали наук.-практ. конференції „Основні напрями розвитку педагогічної науки: традиції та інновації” (м. Ужгород, 11-12 лютого 2022 р.). Херсон : Видавничий дім “Гельветика”, 2022. С.72-76.
  9. Мілевська О.П. Теоретико-методичний аналіз логотехнологій з формування ритмічних умінь у дошкільників. The ХХІV International Scientific and Practical Conference «Multidisciplinary academic notes. Science research and practice», June, 21-24 , 2022, Madrid, Spain. P. 387-39.3
  10. Мілевська О.П. Фонологічна компетентність дошкільника у контексті логопедичної діагностики. The 12th International scientific and practical conference “Modern directions of scientific research  development” (May 18-20, 2022) BoScience Publisher, Chicago, USA. 2022. рр.. 441-449
  11. Мілевська О.П., Лукашук Г.В. Технологія «візуально-ритмічні ряди» як складова методичного кейсу логопеда у роботі з дошкільниками The ХIХ International Scientific and Practical Conference «Modern problems in science», May 17- 20, 2022, Vancouver, Canada. pр.516-523
  12. Мілевська О.П., Прокопивнюк М.А. До питання дидактичних умов формування дієслівної лексики у дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. Психологія та педагогіка у системі сучасного гуманітарного знання XXI століття: зб. тез наукових робіт  учасників міжнародної науково-практичної конференції (10-11 грудня, 2021 р., м. Харків) Харків, ГО «Східноукраїнська організація «Центр педагогічних технологій», 2021. С. 25-28.
  13. Мілевська О.П., Тацакович О.М Характеристика диспраксій у дітей з дизартричними порушеннями: міждисциплінарний підхід. Наукова дискусія: питання педагогіки та психології: зб. наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (3-4 грудня 2021 р., м. Київ). Київ: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2021. С. 52-56.
  14. Мілевська О.П. Особливості застосування стимульного матеріалу у відновному навчанні пацієнтів з афазією. Пріоритетні напрями розвитку сучасних педагогічних та психологічних наук: зб. наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (13–14 серпня 2021 р., м. Одеса). Одеса: ГО «Південна фундація педагогіки», 2021. С. 38-42.
  15. Мілевська О.П. Змістові засади формування дієслівної лексики у дошкільників із ЗНМ. Інноваційна педагогіка: науковий журнал. 2021. № 37. ‒ С. 156–160.
  16. Мілевська О.П. Формування емотивів у молодших школярів із загальним недорозвиненням мовлення: психологічний та лінгводидактичний підходи. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 39.
  17. Мілевська О.П. Дослідження дієслівної семантики у молодших школярів із загальним недорозвиненням мовлення. XXХ Міжнародна науково-практична конференція «Interaction of society and science: problems and prospects», 15-18 червня 2021р., Лондон, Англія.  С.334-341
  18. Мілевська О.П. Вивчення ставлення батьків до проблеми профілактики порушень писемного мовлення у дітей. International scientific and practical conference «Pedagogy and psychology in the modern world: interaction vectors» : conference proceedings, May 28–29, 2021. Wloclawek: «Baltija Publishing». С.144-149.
  19. Мілевська О.П., Специфіка засвоєння дієслівної семантики дітьми із загальним недорозвиненням мовлення. XXVII Міжнародна науково-практична конференція “Multidisciplinary academic research and innovation”, 25-28 травня 2021р., Амстердам, Нідерланди. С.459- 464
  20. Мілевська О.П., Особливості семантичної домінанти сприймання слів у дітей із загальним недорозвиненням мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). Збірник наукових праць: вип. 15 / за ред. В.В.Нечипоренко. Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2020. С. 145-155.
  21. Bielova O., Milevska O, Haletska Y., Lisova L. The study of the conscious aggression in children with speech disorders. 2020. pp. 6374-6378. Materials 12th ІNTERNE, 2020.
  22. Мілевська О.П. Логогімнастика: систематизація поняття. Інноваційні підходи в освіті та реабілітації дітей з особливими освітніми потребами : зб. за матеріалами ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції, ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів, 14-15 травня 2020 р.
  23. Мілевська О.П. Методичні аспекти формування мовленнєвого дихання у дітей з порушеннями мовлення. Тенденції розвитку психології та педагогіки: матеріали міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, Україна, 6–7 листопада 2020 року). Київ : ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2020. Ч. 1. С.40-44 c.
  24. Мілевська О.П. Звуко-складова структура слова: специфіка діагностичного інструментарію логопеда. Формування сучасних педагогічних технологій та освітніх систем. Матеріали ІІ науково-практичної конференції (м. Запоріжжя, 4-5 грудня 2020 р.). Херсон: Видавництво «Молодий вчений», 2020. С. 87-91
  25. Мілевська О.П. Організаційні аспекти проведення фонематичної гімнастики як логотерапевтичної технології. Педагогіка та психологія: сучасний стан розвитку наукових досліджень та перспективи : Матеріали міжнародної науково-практичної конференції, м. Запоріжжя, 20-21 листопада 2020 р. Запоріжжя: Класичний приватний університет, 2020. C.153-157.
  26. Мілевська О.П. Логогімнастика : методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори ‒ 2006», 2019. 52 с.

 

Участь у конференціях, симпозіумах, науково-практичних семінарах

Medzinárodná vedecká konferencia «Podpora inkluzívneho vzdelávania na Slovensku a v zahraničí», 13.09.22, Prešovská univerzita, Slovenskа.

Міжнародний науково-практичний симпозіум «Освіта, наука та культура України в світі: мобільність, глобалізація, інклюзія», 23-24 серпня 2022, Україна.

Науково-методичний семінар „On being a Scientist Course by Academy of Sciences  аnd Research”, 2022. (Hamburg, Germany)

Participating in the ХІІ International Scientific and Practical Conference «Modern directions of scientific research development”, Мay 18-20, 2022. Chicago, USA

Participating in the ХІХ International Scientific and Practical Conference «Modern problems in science», May 17-20, 2022, Vancouver, Canada

Participating in the  ХХІV  International Scientific and Practical Conference «Multidisciplinary academic notes. Science research and practice», June 21-24, 2022. Madrid, Spain

Всеукраїнська науково-практична інтернет-конференція «Сучасна логопедія: інноваційні технології», 10 червня 2022,  м. Миколаїв, Україна.

Participating in the International scientific and practical conference «Pedagogy, Psychology and Teaching Methods: International Experience», July 16-17, 2021. Riga, Latvia.

Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Pedagogika i psychologia we współczesnym świecie: wektory interakcji” (Kujawska Szkoła Wyższa we Włocławku, 28–29 maj  2021 r, Polska)

ІІІ Ogόlnopolskie Konferencja Logopedyczna Mόzg – język – komunikacja, Poznań, 5 listopada 2021 roku, Polska.

Науково-практичний семінар «Особливості професійного емоційного вигорання корекційного педагога», 23.10.2021 (КПНУ ім..  Івана Огієнка)

XXVII  International Scientific and Practical Conference “Multidisciplinary academic research and innovation”, Amsterdam, Netherlands, May 25 – 28, 2021

International Scientific Conference „Pedagogy, Psychology and Teaching Methods: International Experience”:. ISMA University of Applied Sciences, Riga, Latvia, July 16-17, 2021 р.

ХІV  Міжнародна науково-практична конференція „Спеціальна і інклюзивна освіта: проблеми та перспективи” (м. Кам’янець-Подільський, КПНУ ім. І.Огієнка, 15-16 квітня 2021 року)

Всеукраїнська науково-практична конференція  «Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти», м. Кам’янець-Подільський, 09.11.2021 р.   

XXХ International Scientific and Practical Conference «Interaction of society and science: problems and prospects», London, England, June 15 – 18, 2021

12th International Conference on Education and New Learning Technologies in Seville (Spain) on the 6-7 July, 2020 (Online Conference)

Міжнародна науково-практична конференція «Педагогіка та психологія: сучасний стан розвитку наукових досліджень та перспективи» (Класичний приватний університет, м. Запоріжжя, 20-21 листопада 2020 р.)

Міжнародна науково-практична конференція «Тенденції розвитку психології та педагогіки» (ГО  «Київська наукова організація педагогіки та психології» м. Київ, 6-7 листопада 2020 р.)

ХІІІ  Міжнародна науково-практична конференція ”Спеціальна і інклюзивна освіта: проблеми та перспективи” (м. Кам’янець-Подільський, КПНУ ім. І.Огієнка, 1-2 квітня 2020 року)

ІІ Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Соціальне становлення особистості в умовах суспільних трансформацій: наукові підходи та сучасні практики» (м. Київ, Київського університету імені Бориса Грінченка, 19 листопада 2020 року)

ІV Всеукраїнська заочна науково-практична конференція «Інноваційні підходи в освіті та реабілітації дітей з особливими освітніми потребами», (ВГО «Українська асоціація корекційних педагогів, 14-15 травня 2020 р.)

Всеукраїнська науково-практична конференція «Пріоритетні напрямки вирішення актуальних проблем виховання і освіти». ‒ Харків, ГО «Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 24–25 червня 2020 р.

ІІ Науково-практична конференція «Формування сучасних педагогічних технологій та освітніх систем» (м. Запоріжжя, 4-5 грудня 2020 р).

Науково-практична конференція «Психологія і педагогіка в системі сучасного гуманітарного знання XХІ століття» (м. Харків, ГО  «Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 7-8 листопада 2020 р.)

V Науково-практична школа з питань аутизму «Діти, підлітки та молодь з розладами аутистичного спектра. Нові виклики та підходи до терапії та реабілітації» (м. Львів, 10-12 червня 2021 р.)

ІІ Ogόlnopolskie simpozjum logopedyczne  “Diagnoza i terapia logopedyczna: njwe strategie, nоwe perspektywy”, Wielizcka, 5-6 pazdziernika 2019r  (Polska)

ІІІ Międzynarodowa  konferencja “Autyzm: siwiatłosienie”, Toruń, 14-16 czerwca 2019r (Polska).

  ІІ Międzynarodowa konferencja “Autyzm i tabu”, Kraków, 2-3 czerwca 2018 r (Polska).

 

Підвищення кваліфікації

Науково-педагогічне стажування на кафедрі логопедії та спеціальної та психології ДНВЗ «Донбаський державний педагогічний університет»  з 27 жовтня 2020 року  по 27 грудня 2020 року (Наказ № 86 від 26.10. 2020 р.). 

Warsztat «Karty Oceny Jenzyka Dziecka Afatycznego – KOJDAFA (praktycznezastosowanie)» (Polska, Wieliczka, 6.10.2019)

Warsztat «The diagnostic method «Psychomotoric Development Assessment Questionnaire» to diagnose children aged 1 month to the end of 9 years», 22.10.2021 р. (KOMLOGO,  Polska )