Лісова Людмила Іванівна

https://orcid.org/0000-0002-3758-0294

Людмила Лісова / Google Scholar

Лісова Людмила Іванівна – (16.05.1981 р.) кандидат педагогічних наук. Вступила до Кам’янець-Подільського державного університету, який закінчила у 2006 році і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Дефектологія. Соціальна реабілітація» та здобула кваліфікацію соціального реабілітолога. 2007 року закінчила Кам’янець-Подільський державний університет і отримала повну вищу освіту за спеціальністю «Дефектологія» та здобула кваліфікацію викладача корекційної педагогіки і спеціальної педагогіки, і отримала диплом магістра. Здобула другу вищу освіту (2009 р.) за спеціальністю «Дефектологія. Логопедія. Спеціальна психологія».

З 2007 року прийнята на роботу до Кам’янець-Подільського державного університету на посаду асистента кафедри логопедії та спеціальних методик, з 2020 року старшим викладачем кафедри логопедії та спеціальних методик

Захистила дисертацію на тему: «Корекція навчальної діяльності молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення у процесі розв’язування арифметичних задач» під керівництвом кандидата психологічних наук, доцента Гаврилової Наталії Степанівни, із присудженням наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.03 – корекційна педагогіка (2014р.).

У колі наукових інтересів: питання спеціальних методик навчання учнів молодшого віку з порушеннями мовлення, формування початкових математичних понять у дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення. Науковий доробок налічує понад 80 наукових праць.

Член асоціації корекційних педагогів України.

 

Наукові праці:

Лісова Л.І. Логоритміка з методикою. Логоритміка з методикою: навчально-методичний посібник. – Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори-2006» 2018. – 132 с.

Гринькова Н.М., Лісова Л.І., Опалюк О.М. Характеристика професійної компетентності вчителя-логопеда інклюзивно-ресурсного центру. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 22 / за ред. О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023. 164 с. С.85-94. (Фахове видання)

Bielova О.,  Lyndina, Y., Soloviova, T., Tkachenko, L., Lisova, L., & Buhera, Y. Logopedic Technologies in Work with Children with Special Educational Needs. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 2023, 14(3), 210-223. (Web of science)

Лісова Л.І., Гринькова Н.М., Опалюк О.М. Сучасні проблеми організації роботи вчителя-логопеда в умовах інклюзивно-ресурсного центру. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 21 за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023.190 с. С. 52-61. (Фахове видання). https://aqce.com.ua/vipusk-n21/grinkova-n-lisova-l-opaljuk-o-suchasni-problemi-organizacii-roboti-vchitelja-logopeda-v-umovah-inkljuzivno-resursnogo-centru.html

Побережник В., Лісова Л. Особливості пізнавальної діяльності у молодших школярів із дисграфією. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія / за ред. О. Гаврилова. Вип. 14. Кам’янець-Подільський. Видавець Ковальчук О.В. 2023. 791 с. С. 537-545.

Лісова Л.І. Аналіз труднощів у процесі розв’язування арифметичних задач молодшими школярами з типовим розвитком та з особливими освітніми потребами. Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах Нової української школи: колективна монографія / за ред.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудими, О.В. Ковальчук, С.З. Романюк. Київ: Міленіум, 2021. 248 с.

Лісова Л.І. Особливості формування навичок і вмінь розв’язувати арифметичні задачі молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення. Сучасні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти: теорія, досвід, інновації: монографія / За заг. ред. проф. І.В. Татьянчикової. Вид 4. Слов’янськ: Вид-во Б.І. Маторіна, 2021. 267 с.

Лісова Л.І. Особливості розв′язування арифметичних задач молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення на етапі аналізу тексту. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць / за ред. В.М.Синьова, О.В.Гаврилова. Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори-2006», 2018. Вип. 12.С. 188-197. Фахове видання

Лісова Л.І. Труднощі у процесі синтезу усіх даних тексту арифметичної задачі молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць / за ред. О.В.Гаврилова, В.М.Синьова. Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори-2006», 2019. Вип. 13. С. 176-185. Фахове видання

Лісова Л.І. Особливості підготовки молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення до розв’язування арифметичних задач на логопедичних заняттях. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруюва. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. № 7 (101). С.308-318. Фахове видання

Лісова Л.І. Характеристика труднощів у процесі обчислення арифметичних дій молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 16 за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2020. С.123-128. Фахове видання

Лісова Л.І. Історичний аналіз формування методик навчання дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення розв’язування арифметичних задач // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 17  за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2021. С. 176-186. Фахове видання

Лісова Л.І., Опалюк О.М., Глоба О.П. До питання про роботу логопеда в умовах інклюзивного навчального простору // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 18  за ред. М.К. Шеремет Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2021. С. 97-111. Фахове видання

Лісова Л.І., Опалюк О.М. Своєрідність художнього сприймання у молодших школярів з порушеннями інтелектуального розвитку // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 18  за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2021. С. 111-125. Фахове видання

Лісова Л.І., Гаврилов О.В. Формування інтелектуальних звязків у процесі розв′язування арифметичних задач учнями 1-2 класів з тяжкими порушеннями мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 19  за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2022. С. 115-132. Фахове видання

Лісова Л.І. Особливості корекції навчальної діяльності молодших школярів з порушенями мовлення у процесі розв’язування арифметичних задач. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів: у 3-х томах. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2018. Вип. 17. Т. 1. С.139-140.

Лісова Л.І. Особливості труднощів переказу тексту арифметичної задачі молодшими школярами з ТПМ. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць / за ред. В.М.Синьова, О.В.Гаврилова. Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори-2006», 2018. Вип. 11. С. 178-186.

Лісова Л.І. Принципи розвиваючого навчання у загальноосвітньому просторі та у корекційно-виховному процесі. Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі: матеріали ІV міжнародної науково-практичної конференції. Суми.: ФОП Цьома С.П., 2018. С. 22-26.

Лісова Л.І. Моделювання у процесі розв′язування арифметичних задач молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення. Сучасні проблеми логопедії та реабілітації: матеріали VІІІ Всеукраїнської заочної науково-практичної конференції. Суми.: ФОП Цьома С.П., 2019. С. 22-26.

Лісова Л.І. Особливості труднощів в процесі розв′язування арифметичних задач молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів: у 3-х томах. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2018. Вип. 17. Т.1. С.139-140.

Лісова Л.І. Особливості труднощів на етапі скороченого запису арифметичної задачі молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки: збірник наукових праць / За ред. проф. Анатолія Ситченка.  № 5. Миколаїв: МНУ імені В.О. Сухомлинського, 2019. С. 137-139.

Лісова Л.І. До питання про підготовку молодших школярів з тяжкими порушеннями мовлення до розвязування арифметичних задач. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 15 / за ред. В.В. Нечипоренко. Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А.С., 2020. С. 85-92.

Лісова Л.І. Арифметична задача, як засіб корекції пізнавальної активності у молодших школярів з різними нозологія. Педагогіка здоров’я: збірник наукових праць Х Всеукраїнської науковопрактичної конференції «Педагогіка здоров’я» (м. Харків, 23-24 квітня 2020 року). Харків, 2020. С. 85-87.

Лісова Л.І. Характеристика процесу засвоєння арифметичних задач молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення. Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти: збірник матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільноїосвіти; [відпов. секр. К.І. Демчик]. Київ: Міленіум, 2020. С. 141-144.

Лісова Л.І. Особливості пізнавальної діяльності молодших школярів з тяжкими порушеннями мовленнями. Збірник матеріалів ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції «Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії» / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної освіти, управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради; [відпов. секр. І. Л. Пукас]. Київ: Міленіум, 2020. С. 199-201.

 

Участь у конференціях, семінарах.

  • ‟Сучасна логопедія : інноваційні технології” 10 червня 2022 року, м. Миколаїв
  • ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Технології виховання і розвитку дітей в умовах сучасного закладу дошкільної освіти», 22 вересня 2021 року м. Кам’янець-Подільський, Україна
  • V Всеукраїнська науково-практична конференція (з міжнародною участю) «Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії», 27-28 жовтня 2021 року м. Кам’янець-Подільський, Україна
  • Всеукраїнська науково-практична конференція «Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти», 9 листопада 2021 року м. Кам’янець-Подільський, Україна
  • І Всеукраїнська науково-практична конференція «Спеціальна освіта та соціальна інклюзія: виклики ХХІ століття», Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, м.Кам’янець-Подільський. 25 листопада 2021р.
  • Науково-практичний семінар на тему: «Особливості професійного емоційного вигорання корекційного педагога». Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. м. Кам’янець-Подільський. 23 жовтня 2021р.
  • Онлайн-тренінг проєкт «Центр професійного розвитку – Огієнко DEN»: Онлайн-інструменти для ефективної взаємодії учасників освітнього процесу», КПНУ ім. Івана Огієнка, 11 травня 2022р. (3 год.).
  • Всеукраїнська науково-практична конференція ‟Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти”, 09 листопада 2021 р., м. Кам’янець-Подільський.
  • Всеукраїнська науково-практична конференція ‟Особливості професійного емоційного вигорання корекційного педагога”, 21 жовтна 2021 р., м. Кам’янець-Подільсикий
  • Методичний онлайн-семінар-практикум ‟Впровадження інноваційних технологій у корекційну роботи з дітьми дошкільного віку з тяжкмими та системними порушеннями мовлення”, 24-25 травня 2022 р., Управління освіти і науки м. Кам’янець-Подільсикий.

 

Підвищення кваліфікації.

У 2020 році проходила підвищення кваліфікації (стажування) на базі кафедри логопедії та логопсихології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова