Гаврилова Наталія Степанівна

https://orcid.org/0000-0003-2563-0626

Наталія Гаврилова / Google Scholar

Гаврилова Наталія Степанівна – кандидат психологічних наук, професор.

1990 р., закінчила Київський державний педагогічний інститут імені Максима Горького і отримала кваліфікацію ‟Вчитель та логопед допоміжної школи, олігофренопедагог дошкільних закладів”.

Кандидат психологічних наук з 2004 р. Дисертацію на тему “Особливості засвоєння математичних знань молодшими школярами з порушеннями мовленнєвого розвитку” захистила 30 листопада 2004 року у спеціалізованій вченій раді Інституту спеціальної педагогіки АПН України, номер диплома ДК № 027972. Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Валентина Володимирівна Тарасун.

Вчене звання доцента кафедри логопедії і спеціальних методик отримала 08 лютого 2008 року, диплом 12ДЦ №020785.

Стаж науково-педагогічної роботи у вищих закладах освіти ІІІ-ІV рівня акредитації  31 рік, у т.ч. у названому навчальному закладі  31 рік. На даний час перебуває на посаді професора кафедри логопедії і спеціальних методик.

Практичний стаж роботи на посадах вчителя-логопеда та консультанта ПМПК в закладах педагогічної освіти – 25 років. З 1 вересня 1993 р. прийнята на посаду вчителя-логопеда закладу дошкільної освіти №3 де працювала 1 рік. З 1994 р. почала працювати на посаді логопеда діагностичного-консультаційного пункту при дитячому садку №21. З 2017 року переведена з посади вчителя-логопеда на посаду консультанта ПМПК де працювала до червня 2018 року.

 

Була керівником трьох успішно захищених кандидатських дисертацій:

  • Бєлова О.Б., тема кандидатської дисертації «Особливості розвитку агресивної поведінки у дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку»;
  • Лісова Л.І., тема кандидатської дисертації «Корекція пізнавальної діяльності в процесі розв’язування молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення арифметичних задач»;
  • Ткач О.М., тема кандидатської дисертації «Формування семантичних полів слів у дітей середнього шкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення».

 

Автор навчально-методичних посібників та монографії:

  1. Гаврилова Н.С. Тарасун В.В. Тести досягнень молодших школярів у математиці. К.: ІЗМН, 1998.- 160с. Навчальний посібник рекомендований Міністерством освіти України.
  2. Гаврилова Н.С. Програма з математики для підготовчого і першого класів спеціальної. загальноосвітньої школи для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Програми для загальноосвітньої школи для дітей з тяжкими порушеннями мовлення (підготовчий, перший класи). К.: Початкова школа, 2005. С. 49 – 71. (Рекомендована Міністерством освіти і науки України)
  3. Гаврилова Н.С. Програма з математики для другого, третього і четвертого класів спеціальної загальноосвітньої школи для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Програми для 2-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з тяжкимипорушеннями мовлення (другий, третій, четвертий класи). Частина І. К.: Неопалима купина, 2006. С. 255-358. (Рекомендована Міністерством освіти і науки України).
  4. Гаврилова Н.С. Тарасун В.В. Особливості навчання математики молодших школярів з порушеннями мовленнєвого розвитку. Кам’янець-Подільський: ПП Мошинський В.С., 2007. – 268с. Навчальний посібник.
  5. Гарилова Н.С. Порушення фонетичного боку мовлення у дітей. Монографія. Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друк-Сервіс», 2011. 200с.

 

Основні публікації останніх років.

  • Oleksiy Havrylov, Natalia Havrylova, Oksana Konstantyniv Conscious Communication Skills Formation in Children with Autism Spectrum Disorders (Initial Period) Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională 2023, Volume 15, Issue 3, pages:185-216  Web of Science https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem
  • Training and correction of infants with perinatal pathology. Materials 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville (Spain). 2018. 7222-7231pp. Web of science https://iceri.com//file:///C:/Users/Burdy/Downloads/ICERI2018TOC)
  • Violation of the cognitive activity of junior schoolchildren with systemic speech disorders / 11th International Conference on Education and New Learning Technologies, Palma, Spain. – July, 2019. Pages: 2575-2582 Web of sciens //https://library.iated.org/view /HAVRYLOVA2019VIO /doi: 10.21125/ edulearn.2019.0706 Web of science
  • Omprehensive approach in the vocational training of speech therapists in higher educational institutions of Ukraine. / 11th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Jul 01-03 2019 Palma, SPAIN. VALENICA: Iated-Int Assoc Technology Education & Development, 2588-2594. Web of science.
  • Методика корекції порушень артикуляційної моторики кінестетичного типу. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 10 / за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова. Камянець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2017. С. 43-55. Фахове видання.
  • Методика корекції порушень артикуляційної моторики рухового обмежуючого типу. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 11 / за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2018. С. 58-69. Фахове видання.
  • Система навчання, виховання та реабілітації дітей з порушеннями. розумового розвитку в Україні та Польщі. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 12 / за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2018. С. 124-129. Фахове видання.
  • Методика формування та стимуляції вимови фонем. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 13 / за ред. О.В. Гаврилова, В.М. Синьова. Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2019. С. 18-37. Фахове видання.
  • Гаврилов О.В., Гаврилова Н.С. Система навчання, виховання та реабілітації дітей з порушеннями розумового розвитку в Україні. / Актуальні питання теорії і практики інклюзивного навчання у закладах освіти : монографія / За заг. ред. Л.Б.Платаш. Чернівці: Технодрук, 2020. С.76-98.
  • Гаврилова Н.С. Методика формування правильної артикуляції фонеми [Р]. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки) збірник наукових праць: вип. 16 / за ред. М.К. Шеремет. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2020. С. 27-50. Фахове видання.
  • Гаврилова Н.С., Гаврилов О.В., Константинів О.В. Діагностика рівня розвитку навички спілкування у дітей з розладами спектру аутизму (початковий етап). Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 16 том 2 / за ред. М.К. Шеремет. – Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2021. 330 с. С.123-131. Фахове видання.
  • Гаврилова Н.С., Гаврилова Я.О. Особливості та модель формування “Я-образу” у школярів з тяжкими порушеннями мовлення. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 19 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В.,2022. С. 27-43. Фахове видання.
  • Гаврилова Н., Гаврилов О., Мілевська О., Константинів О., Ткач О. та ін. Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетентностей терапевта мови та мовлення. Актуальні питання  корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 22 / за ред. О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023.  С.5-44. Фахове видання. https://aqce.com.ua/vipusk-n-22/gavrilova-n-fedorenko-s-ticshenko-v-milevska-o-tkach-o-pinchuk-ju-shvaljuk-t-konstantiniv-o-gavrilov-o.html 
  • Гаврилов О., Гаврилова Н., Мілевська О., Константинів О., Ткач О. та ін. Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетенцій вчителя-логопеда. Актуальні питання  корекційної освіти (педагогічні науки):  збірник наукових праць: Вип. 21 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023. С.140-177. Фахове видання. https://aqce.com.ua/vipusk-n21/sheremet-m-gavrilova-n-fedorenko-s-ticshenko-v-milevska-o-tkach-o-pinchuk-ju-shvaljuk-t-konstantiniv-o-gavrilov-o-naukovo-teoretichni-ta-prikladni-pidhodi-do-formuvannja-profesijnih-kompetencij-vchite.html
  • Романюк А., Гаврилова Н. Особливості надання логопедичної допомоги в змішаній корекційно-консультативній формі. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія / за ред. О. Гаврилова. Вип. 14. Кам’янець-Подільський. Видавець Ковальчук О.В. 2023. 791 с. С.591-599.
  • Схаб М., Гаврилова Н. Шляхи формування зв’язного мовлення у дітей молодшого шкільного віку з урахуванням стану сформованості у них різних підвидів пам’яті. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія / за ред. О. Гаврилова. Вип. 14. Кам’янець-Подільський. Видавець Ковальчук О.В. 2023. 791 с. С.591-599.

 

Участь у конференціях і семінарах:

1) ІV міжнародна наукова конференція Актуальні проблеми ортопедагогіки, ортопсихології так реабілітології. 18.03.2021 (8 годин);

2) XIV Міжнародна науково-практична конференція “Спеціальна та інклюзивна освіта: проблеми та перспективи” (16 годин) 15-16 квітня 2021 року. Майстерклас на тему «Особливості формування усвідомленого навику спілкування у дітей з розладами спектру аутизму (початковий період)».

3) Звітна наукова конференція викладачів, аспірантів Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка (лютий 2021 р.)

4) Круглий стіл «Актуальні концептуальні підходи в сучасній логопедії» (14 травня 2021 р.,  м. Кам’янець-Подільський).

5) Виступ на тему “Інноваційні технології в інклюзивній освіті” на обласному освітньому форумі: “Розвиток освіти в умовах децентралізації”.27 серпня 2021 р.

6) Доповідь на науково-практичній конференції «Корекційна спрямованість допомоги дітям та підліткам з розладами аутистичного спектра». Тема доповіді: Діагностичні критерії психічного розвитку дитини з РАС як основа для формування психолого-педагогічної характеристики на неї”.

7) «Онлайн-інструменти для ефективної взаємодії учасників освітнього процесу»  від учасників проєкту “OHIIENKO-DEH” (м. Кам’янець-Подільський, 11 травня 2022 р.)

8) Участь у Всеукраїнській науково-практичній інтернет-конференції  «Сучасна логопедія: інноваційні технології» (10 червня 2022 року м. Миколаїв)

9) Участь у італійсько-українському проекті «Інклюзія в Україні. Тренінг з інклюзивної освіти – Inclusione in Ucraina_Training on inclusive education».

10) Участь в он-лайн вебінарі  “Clarivate для науковців” 14 червня 2022.

11) Участь і доповід на закордонній науково-практичній конференції ‟PODPORA INKLUZÍVNEHO VZDELÁVANIA NA SLOVENSKU A V ZAHRANIČÍ”, яка відбулась 13 вересня 2022 року. Доповідь на тему: “Особливості логопедичного супроводу  в закладах освіти України в умовах інклюзії”.

Розробник практичних семінарів, вебінарів, майстер-класів з питань логопедії і організації роботи з дітьми, які мають проблеми комунікації. Проведений науково-практичний семінару на тему: ‟Методика корекції порушень артикуляційної моторики: логопедичний масаж, артикуляційна та дихальна гімнастика”25-27 червня 2021 р у загальному обсязі 18 годин.

 

 Стажування:

1.10.2017 – 1.04.2018. В Академії Спеціальній ім. Марії Гжегожевської в Варшаві.

6.10.2019 – 6.02.2020. В Католицькому Університеті в Ружомберґу

3.03.2020 – 3.06.2020. Національний педагогічний університет ім. Драгоманова