Гаврилов Олексій Вікторович

https://orcid.org/0000-0002-8591-9483

Олексій Гаврилов / Google Scholar

Гаврилов Олексій Вікторович –  кандидат психологічних наук, професор.

Закінчив у 1991 році Київський педагогічний інститут ім. Максима Горького, спеціальність 2111 ‟Дефектологія”, присвоєно кваліфікацію вчителя професійно-трудового навчання, методиста по виховній роботі в допоміжній школі.

З 1994 по 1997 роки навчався в аспірантурі Інституту дефектології АПН України і у 1998 році захистив дисертацію на тему: ‟Психолого-педагогічні умови формування соціальної поведінки дітей-імбецилів” під керівництвом доктора психологічних наук, професора, академіка НАПН України Беха Івана Дмитровича, із присудженням наукового ступеня кандидата психологічних наук зі спеціальності 19.00.08 – спеціальна психологія.

З 1991 року працював на посаді асистента кафедри дефектології, старшого викладача, а згодом доцента кафедри логопедії і спеціальних методик факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. З 2002 року на посаді завідувача спочатку кафедри освітніх технологій, згодом – кафедри логопедії та спеціальних методик.

Опублікував підручник ‟Спеціальна методика математики”, рекомендований МОН України для здобувачів спеціальності 016 Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка, а також навчальні посібники ‟Спеціальна методика викладання математики у допоміжній школі (для спеціальності 7.010106 ‟Дефектологія. Олігофренопедагогіка”)”, ‟Особливі діти в закладі і соціальному середовищі”, ‟Прикладна корекційна психопедагогіка : олігофренопедагогіка”, ‟Основи корекційної педагогіки”, ‟Спеціальна методика викладання математики в допоміжній школі: Курс лекцій: частина 1.”, ‟Спеціальна методика викладання математики в допоміжній школі: Курс лекцій: частина 2”, навчально-методичні посібники: ‟Спеціальна методика математики в допоміжній школі”, ‟Крок в майбутнє – післядипломна освіта : забезпечення мобільності на ринку освітніх послуг”.

У травні 2018 року закінчив курс навчання з англійської мови, що відповідає загальноприйнятому європейському стандарту В2 згідно із Загальноєвропейською Рекомендацією з мовної освіти (CEFR) (свідоцтво № 76/17/18/k).

Голова Кам’янець-Подільського осередку Асоціації корекційних педагогів України. У 2019 році за вагомий особистий внесок у розвиток вітчизняної освіти, плідну навчально-педагогічну і наукову діяльність, багаторічну сумлінну працю та високий професіоналізм нагороджений Грамотою Верховної Ради України ‟За заслуги перед Українським народом”, №15-к від 25 січня 2019 року.

В серпні 2022 року присвоєно звання професора.

 

Основні публікації:

  • Havrylov O., Havrylovа N., Konstantyniv O. Training and correction of infants with perinatal pathology. Materials 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville (Spain). 2018. 7222-7231 pp. URL :https://iceri.com//file:///C:/Users/Burdy/Downloads/ICERI2018TOC). Web of Science
  • Havrylov O., Havrylovа N., Tkach O.Violation of the cognitive activity of junior schoolchildren with systemic speech disorders. EDULEARN19 11th International Conference on Education and New Learning Technologies. URL : https://library.iated.org/view/HAVRYLOVA2019VIO /. Web of Science
  • Havrylov O., Havrylovа N., Konstantyniv O. Comprehensive approach in the vocational training of speech therapists in higher educational institutions of Ukraine. EDULEARN19 11th International Conference on Education and New Learning Technologies July, 2019, Palma, Spain// URL : https://iated.org/view/HAVRYLOVA2019COM/ Web of Science
  • Havrylov O., Hladush V., Symko A.,Šilonová V.Level-balanced psychomotor support program for preschool children with Intellectual Disabilities. LIFE SPAN AND DISABILITY Psychology, Social issues, Education, Rehabilitation, Habilitation. An Interdisciplinary Journal. Vol. XXIV. n. 1. January-June 2021. P. 113–131 ( у співавторстві). URL : http://www.lifespanjournal.it/client/abstract/ENG376_5.%20Hladush.pdf . Scopus.
  • Oleksiy Havrylov, Natalia Havrylova, Oksana Konstantyniv Conscious Communication Skills Formation in Children with Autism Spectrum Disorders (Initial Period) Revista  Românească  pentru  Educaţie  Multidimensională 2023, Volume 15, Issue 3, pages:185-216  Web of Science  https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem
  • Гаврилова Н., Гаврилов О., Мілевська О., Константинів О., Ткач О. та ін. Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетентностей терапевта мови та мовлення. Актуальні питання  корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: Вип. 22 / за ред. О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023.  С.5-44. Фахове видання https://aqce.com.ua/vipusk-n-22/gavrilova-n-fedorenko-s-ticshenko-v-milevska-o-tkach-o-pinchuk-ju-shvaljuk-t-konstantiniv-o-gavrilov-o.html
  • Гаврилов О., Гаврилова Н., Мілевська О., Константинів О., Ткач О. та ін. Науково-теоретичні та прикладні підходи до формування професійних компетенцій вчителя-логопеда. Актуальні питання  корекційної освіти (педагогічні науки):  збірник наукових праць: Вип. 21 / за ред. М. Шеремет, О. Гаврилова. Кам’янець-Подільський: Видавець Ковальчук О.В., 2023.  С.140-177. Фахове видання https://aqce.com.ua/vipusk-n21/sheremet-m-gavrilova-n-fedorenko-s-ticshenko-v-milevska-o-tkach-o-pinchuk-ju-shvaljuk-t-konstantiniv-o-gavrilov-o-naukovo-teoretichni-ta-prikladni-pidhodi-do-formuvannja-profesijnih-kompetencij-vchite.html
  • Дзядук М., Гаврилов О. До питання про коморбідні порушення у контексті сучасних досліджень (теоретичний аналіз). Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія / за ред. О. Гаврилова. Вип. 14. Кам’янець-Подільський. Видавець Ковальчук О.В. 2023. 791 с. С. 251-226.
  • Добрянський А., Гаврилов О. До питання про формування математичної компетенції у парадигмі нової української школи з інклюзивним навчанням. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія / за ред. О. Гаврилова. Вип. 14. Кам’янець-Подільський. Видавець Ковальчук О.В. 2023. 791 с. С.231-240.
  • Мороз К., Гаврилов О. Дослідження особливостей стосунків у сім’ях з дітьми дошкільного віку з порушеннями мовлення і нормотиповим розвитком. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Корекційна педагогіка і психологія / за ред. О. Гаврилова. Вип. 14. Кам’янець-Подільський. Видавець Ковальчук О.В. 2023. 791 с. С. 422-449.
  • Гаврилов О. Діагностика рівня розвитку навички спілкування у дітей з розладами спектру аутизму (початковий етап). Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки) : зб. наук. праць. Вип. 17, у 2 т. Кам’янець-Подільський : ПП “Медобори-2006”, 2021. Т. 2. С. 54-75. Фахове видання
  • Гаврилов О. Теоретичні підходи до гендерного аспекту виховного процесу в контексті спеціальної освіти. Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та психологія : зб. наук. праць. Київ: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2021. № 41.С. 6-12. Фахове видання
  • Гаврилов О. Неперервна освіта підлітків і молоді з порушеннями інтелектуального розвитку: досвід Республіки Білорусь та України. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки) : зб. наук. праць. Вип. 16, у 2 т. Кам’янець-Подільський : ПП “Медобори-2006”, 2020. Т. 2. С. 66-82. Фахове видання
  • Гаврилов О. Особливості розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями тяжкого ступеня // Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: Збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів. 4-5 квітня 2018 року. – Випуск 17. У 3-х томах. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університету імені Івана Огієнка, 2018. – Т. 1. – С. 116-117.
  • Havrylov О., Havrylova N., Konstantyniv О. // System wczesnej terapii logopedycnej dla dzieci z zabureniami rozwoju psychoruchowego na Ukrainie // Interdiscyplinare konteksty wczesnej interwencji, wczesnegowspomagania rozwojudzecka / hjd redakcja J. Glodkowskiei, I. Koniecznej, R. Piotrowicza, G. Walczak. – Warszawa, Wydaw. APS, 2017. – S. 116-123.
  • Havrylov О. Efficience determination of formation the transition skills from solving simple arithmetic problems to complex ones in students with intellectual backwardness // Novoczesna educacij: filozofia, innowacij, doṥwiaddczenie – Nr 1 (9). – Ɫódź : Widawnitctwo Naukowe Wyźszej Szkoly Informatyki I Umiejętnoṥci, 2018. – S. 31-36.
  • Гаврилов О. Статистичні дані про організацію освітнього простору для дітей з особливими потребами в системі дошкільних та шкільних закладів // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 10 / за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова. – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2017. – С. 43-55.(Index Copernicus)
  • Гаврилов О., Липа, О.В., Левицький В.Е., Ляшенко О.М., Кулеша Є., Данільченко В.Є. Прикладна корекційна психопедагогіка: олігофренопедагогіка: Навчальний посібник. – Вид. 2-е, перер. та доповн. / За ред. О.В. Гаврилова. – Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друк-Сервіс», 2017. – 600 с.
  • Гаврилов О., Липа В. Інклюзивна освіта в Україні. Психокорекційна педагогіка (олігофренопедагогіка) в практиці інклюзивного навчання / Володимир Олександрович Липа. – Слов’янськ : Вид-во Б.І. Моторіна, 2017. – С. 21-49.
  • Гаврилов О., Липа В. До питання про впровадження інклюзивної освіти в Україні. // Сучасні проблеми спеціальної освіти: теорія, досвід, інновації: монографія / За заг. ред. проф. І.В. Татьянчикової. – Слов’янськ: Вид-во Б.І. Моторіна, 2017. – С.11-35. – 250 с.
  • Гаврилов О. Характеристика стану інвалідизації населення в Україні (зведені статистичні показники) // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць: вип. 8 / за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова. – Кам’янець-Подільський: ПП Медобори-2006, 2016. – С. 64-80.(Index Copernicus)
  • Havrylov О., Syniov V. System of Organization of Correctional (Special) Pedagogues Arrangement in Ukraine // International Journal of Pedagogy Innovation and Neu Technologies. – 2016. – Vjlume 3. – No 1
  • Havrylov О. A review of the book: Synyov V.M., Matveyeva M.P., Khohlina O.P. Psychology of mentally retarded child. Textbook. (2008). Kyiv: Znannya, pp. 359 // International Journal of Pedagogy Innovation and New Technologies / journal homepage: http://www.ijpint.com ISSN: 2392-0092, Vol. 2, No. 2, 2015.
  • Гаврилов О., Ляшенко О. Спеціальна методика математики: Підручник. Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друк-Сервіс», 2014. – 420 с.
  • Гаврилов О., Липа О. Основні вимоги до уроку математики у спеціальній школі для розумово відсталих дітей та характеристика його структурних елементів // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / за ред. О.В. Гаврилова, В.І. Співака. – Випуск ХХІІ в двох частинах, частина 1. Серія: соціально-педагогічна. – Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, Аксіома, 2013.С. 152-161.
  • Гаврилов О. Використання міжпредметних зв’язків як ефективний шлях оптимізації формування знань у розумово відстали х учнів // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / за ред. О.В. Гаврилова, В.І. Співака. – Випуск ХІХ в двох частинах, частина 2. Серія: соціально-педагогічна. – Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, Аксіома, 2012. – С. 135-147.
  • Гаврилов О., Сербалюк Ю. Використання тренінгу комунікативної компетенції у підготовці дефектологів // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова: Серія 19. Корекційна педагогіка та психологія. Збірник наукових праць. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2011. – № 19. – С. 20-25.
  • Гаврилов О. Про особливості включення інвалідів в систему вищого навчального закладу // Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки). Збірник наукових праць / за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова. – Вип. 3. – Кам’янець-Подільський: ПП “Медобори – 2006”, 2012. – С. 6-11.
  • Гаврилов О. Особливі діти в закладі і соціальному середовищі: Вид. 2, доп. Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, 2012. – 322 с.

 

Участь у конференціях:

  1. ХІІІ Міжнародна науково-практична конференції ‟Спеціальна освіта: проблеми та перспективи” (м. Кам’янець-Подільський, квітень 2020 р.).
  2. Міжнародна науково-практична конференція ‟Соціальне партнерство та міжвідомча взаємодія у вирішенні актуальних проблем інклюзії” (м. Чернівці, 22 листопада 2020 р.).
  3. ІV Міжнародна науково-практична конференція ‟Актуальні проблеми ортопедагогіки, ортопсихології та реабілітології” (18 березня 2021 р., м. Київ, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова).
  4. ХІV Міжнародна науково-практична конференція ‟Спеціальна і інклюзивна освіта: проблеми та перспективи” (15-16 квітня 2021 р. м. Кам’янець-Подільський, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка).
  5. Міжнародна науково-практична конференція ‟Maria Grzegorzewska – Pedagog odrodzonej Polski (100-lecie odzyskania niepodległosci – 130-ta rodznica urodzin Marij Grzegorzewskiej”, (м. Варшава, Академія Педагогіки Спеціальної ім. Марії Гжегоджевської 18 травня 2018 р.).
  6. Міжнародна науково-практична конференція ‟Małe dziecko: Dziecko-Rodzina-Terapeuci”, (м. Варшава, Академія Педагогіки Спеціальної ім. Марії Гжегожевської, 19 травня 2018 р.).
  7. VІІІ Міжнародна науково-практична конференція ‟Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі” (18 квітня 2018 року, м. Суми).
  8. Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю ‟Інтеграція науки і практики в умовах модернізації корекційної освіти України” (22-23 березня 2019 р., м. Херсон).
  9. EDULEARN19 11th International Conference on Education and New Learning Technologies (1-3 July, 2019, Palma, Spain)
  10. ХІІ Міжнародна науково-практична конференція ‟Спеціальна освіта: супровід без обмежень” (м. Кам’янець-Подільський, 18-19 квітня 2019 р.).
  11. Міжнародна науково-практична конференція ‟Соціальне партнерство та міжвідомча взаємодія у вирішенні актуальних проблем інклюзії” (м. Чернівці, 22 листопада 2019 р.).

 

Стажування:

– з 01 жовтня 2017 року по 01 квітня 2018 року в Академії Спеціальної Педагогіки ім. Марії Гжегожевської (м. Варшава, Республіка Польща), сертифікат № 124-z від 01 квітня 2018 року;

– на кафедрі логопедії і логопсихології Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова (м. Київ) з 03 березня по 03 червня 2020 року з теми ‟Актуальні проблеми організації навчання дітей з порушеннями мовлення молодшого шкільного віку” (довідка № 122, видана 25.06.2020 р.);

– в Інституті Юрая Палеша в Левочі на педагогічному факультеті Католицького університету в Ружомбероку, м. Левоча (Словаччина) з теми ‟Індивідуальні підходи до організації роботи з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку” з 27 травня 2021 року по 27 серпня 2021 року (Certifikat c. 180 Seria A).