АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Логопедичне партнерство
- Навчальна дисципліна «Логопедичне партнерство» передбачає ознайомлення студентів з: основними напрямками в практичній взаємодії логопеда з батьками; завданнями, принципами та методами роботи; ефективними формами роботи з батьками; діагностикою рівня відносин між логопедом та батьками; особливостями виявлення результативності співпраці логопеда з сім’єю; профілактичною та просвітницькою роботою логопеда.
Міждисциплінарні зв’язки: логопедія, спеціальна психологія, психологічна реабілітація, психологічне консультування, логопедичне консультування, пропедевтика мовленнєвих порушень, логопсихологія, тощо.
Програма навчальної дисципліни складається з одного змістового модуля.
- Вивчення даної дисципліни гарантує здобуття наступних компетенцій: ефективно стимулювати активність сімей, використовувати традиційні форми взаємодії (анкетування, батьківські збори, консультація, тощо) та інноваційні форми взаємодії (тренінги, дитячо-батьківські інтегровані заходи, Online консультації, сторінка логопеда, чат для спілкування батьків, Skype, форум, круглі столи для спілкування батьків між собою, тощо.); орієнтуватись в особливості співпраці з сім’ями не тільки на рівні дошкільного закладу, але і школи; використовувати рофілактичну та просвітницьку робота логопеда з сім’ями.
- Зміст навчальної дисципліни:
Змістовий модуль 1.
Тема 1: Логопедичне партнерство як запорука підвищення результативності в процесі корекції мовлення дітей.
Тема 2: Основні напрямками в практичній взаємодії логопеда з батьками.
Тема 3: Традиційні формами роботи логопеда з батьками.
Тема 4: Інноваційні формами роботи логопеда з батьками.
Тема 5: Діагностика рівня відносин між логопедом та батьками
Тема 6: Особливості виявлення результативності співпраці логопеда з сім’єю
Тема 7: Профілактична та просвітницька робота логопеда з сім’ями.
- Обсяг вивчення навчальної дисципліни
- Форма підсумкового контролю – екзамен.
- Куриця Алла Іванівна, кандидат психологічних наук, старший викладач.
- Список основної літератури:
- Азовська Н.В. Взаємозв’язок логопеда та батьків в роботі по закріпленню набутих мовленнєвих навичок / Н.В. Азовська. – Херсон: Кругозір, 2006. – 100 с.
- Бєлова О.Б. Пропедевтика мовленнєвих порушень : навчально-методичний посібник / О.Б. Бєлова. – Кам’янець-Подільський : Медобори-2006, 2017. – 140 с.
- Глухов В.П. Взаимосвязь в работе логопеда и воспитателя по развитию связной речи детей дошкольного возраста с ОНР / В.П. Глухов. – М.: Феникс, 1993. – 76 с.
- Кисличенко В.А. Логопедичний супровід сім’ї, в якій виховується дитина з порушеннями мовлення : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.03 / В.А. Кисличенко. – К., 2011. – 208 с.
- Тищенко В. В. Як навчити дитину правильно розмовляти: від народження до 5 років. Поради батькам / В. В. Тищенко, Ю. В. Рібцун – К. : Літера ЛТД, 2009. –128 с.