Логопедичне партнерство

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Логопедичне партнерство

 

  1. Навчальна дисципліна «Логопедичне партнерство» передбачає ознайомлення студентів з: основними напрямками в практичній взаємодії логопеда з батьками; завданнями, принципами та методами роботи; ефективними формами роботи з батьками; діагностикою рівня відносин між логопедом та батьками; особливостями виявлення результативності співпраці логопеда з сім’єю; профілактичною та просвітницькою роботою логопеда.

Міждисциплінарні зв’язки: логопедія, спеціальна психологія, психологічна реабілітація, психологічне консультування, логопедичне консультування, пропедевтика мовленнєвих порушень, логопсихологія, тощо.

Програма навчальної дисципліни складається з одного змістового модуля.

 

  1. Вивчення даної дисципліни гарантує здобуття наступних компетенцій: ефективно стимулювати активність сімей, використовувати традиційні форми взаємодії (анкетування, батьківські збори, консультація, тощо) та інноваційні форми взаємодії  (тренінги, дитячо-батьківські інтегровані заходи, Online консультації, сторінка логопеда, чат для спілкування батьків,  Skype, форум, круглі столи для спілкування батьків між собою, тощо.); орієнтуватись в особливості співпраці з сім’ями не тільки на рівні дошкільного закладу, але і школи; використовувати рофілактичну та просвітницьку робота логопеда з сім’ями.

 

 

  1. Зміст навчальної дисципліни:

Змістовий модуль 1.

Тема 1: Логопедичне партнерство як запорука підвищення результативності в процесі корекції мовлення дітей.

Тема 2:  Основні напрямками в практичній взаємодії логопеда з батьками.

Тема 3:  Традиційні формами роботи логопеда з батьками.

Тема 4:  Інноваційні формами роботи логопеда з батьками.

Тема 5:  Діагностика рівня відносин між логопедом та батьками

Тема 6: Особливості виявлення  результативності співпраці логопеда з сім’єю

Тема 7: Профілактична та просвітницька робота логопеда з сім’ями.

 

  1. Обсяг вивчення навчальної дисципліни

 

  1. Форма підсумкового контролю – екзамен.

 

  1. Куриця Алла Іванівна, кандидат психологічних наук, старший викладач.

 

 

  1. Список основної літератури:

 

  1. Азовська Н.В. Взаємозв’язок логопеда та батьків в роботі по закріпленню набутих мовленнєвих навичок / Н.В. Азовська. – Херсон: Кругозір, 2006. – 100 с.
  2. Бєлова О.Б. Пропедевтика мовленнєвих порушень : навчально-методичний посібник / О.Б. Бєлова. – Кам’янець-Подільський : Медобори-2006, 2017. – 140 с.
  3. Глухов В.П. Взаимосвязь в работе логопеда и воспитателя по развитию связной речи детей дошкольного возраста с ОНР / В.П. Глухов. – М.: Феникс, 1993. – 76 с.
  4. Кисличенко В.А. Логопедичний супровід сім’ї, в якій виховується дитина з порушеннями мовлення : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.03 / В.А. Кисличенко. – К., 2011. – 208 с.
  5. Тищенко В. В. Як навчити дитину правильно розмовляти: від народження до 5 років. Поради батькам / В. В. Тищенко, Ю. В. Рібцун – К. : Літера ЛТД, 2009. –128 с.