Логомасаж

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Логомасаж

 

  1. Мета вивчення навчальної дисципліни «Логомасаж» полягає у розширенні фахової компетентності майбутніх логопедів, а саме підготовці до застосування спеціальних технік логопедичної корекції з використанням масажних інструментів та різних видів масажних прийомів. Зміст дисципліни опирається на взаємозв’язок з неврологічними основами логопедії, анатомією та фізіологією, логопедією.

 

  1. Вивчення даної дисципліни передбачає опанування студентами таких умінь:

‒ нормалізація тонусу м’язів артикуляційного апарату з допомогою ручного та зондового масажу;

‒ стимуляція рухливості м’язів артикуляційного апарату;

‒ нормалізація тонусу м’язів шиї та комірцевої зони;

‒ розроблення змісту масажного впливу для подолання різних форм логопатій (заїкання, дислалії, ринолалії, дизартрії тощо).

Техніки логопедичного масажу є необхідними  для логокорекції в умовах реабілітаційних, освітніх та медичних закладів з дітьми різного віку та дорослими.

 

  1. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.

Змістовий модуль 1. Логопедичний масаж в умовах реабілітаційних, освітніх та медичних закладів.

Тема 1. Покази до проведення логопедичного масажу.

Тема 2. Анатомо-фізіологічні основи логомасажу.

Тема 3. Види і прийоми логопедичного масажу. Умови проведення логопедичного масажу.

Тема 4. Обстеження артикуляційного апарату.

Тема 5. Схеми та методика проведення логомасажу.

Тема 6. Масаж кистей і пальців рук, передпліччя, шиї та комірцевої зони.

Тема 7. Особливості проведення логомасажу при різних формах логопатій.

 

  1. Обсяг вивчення навчальної дисципліни (заочна форма навчання: кількість кредитів ЄКТС – 4, загальна кількість годин – 120 год., у тому числі аудиторних – 16 год.: лекційних – 8 год., практичних занять – 8 год.; самостійної та індивідуальної роботи – 104 год.).

 

  1. Форма підсумкового контролю – іспит.

 

  1. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни – Мілевська Олена Павлівна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та спеціальних методик.

 

  1. Перелік основної літератури.

Дьякова Е.А. Логопедический массаж: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. ‒ 2-е изд., испр. ‒ М.: Издательский центр «Академия», 2005. ‒ 96 с.

Краузе Е.Н. Логопедический массаж и артикуляционная гимнастика: практическое пособие. ‒ СПб.: КОРОНА, 2004. ‒ 80 с.

Новикова Е.В. Зондовый масаж. Коррекция звукопроизношения: наглядно-дидактическое пособие. ‒ М.: «Гном и Д», 2009. ‒ 457 с.