НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ
підготовки магістра
галузі знань 01 Освіта / Педагогіка
спеціальності 016 Спеціальна освіта
за освітньою програмою Логопедія. Спеціальна психологія
Опис (анотація): дисципліна передбачає формування у студентів цілісного професійного уявлення про логопедичну гімнастику як окрему категорію логопедичної корекції, як систему корекційно-розвивального супроводу дітей з мовленнєвим дизонтогенезом, як засіб активізації компенсаторних психомовленнєвих та психомоторних можливостей дітей раннього, дошкільного та шкільного віку з порушеннями мовлення.
Тип: цикл вибіркових дисциплін (дисципліни професійної підготовки).
Термін вивчення: 2 курс (3 семестр).
Кількість кредитів: 4 кредити ECTS: всього 120 год., з них: денна форма навчання – 40 год. аудиторних: 12 год. лекційних, 28 год. практичних занять, 80 год. самостійної роботи.
Викладацький склад: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та спеціальних методик Мілевська О.П.
Мета курсу: актуалізація й поглиблення знань студентів з курсу логопедія стосовно окремих видів логопедичної гімнастики (артикуляційної, дихальної, голосової, пальчикової, мімічної), ознайомлення зі змістом та методиками проведення фонетичної, фонематичної, фонемо-графічної, лексико-граматичної та нейрогімнастики; формування умінь визначати диференційований зміст окремих видів логогімнастики для корекційної роботи при різних формах логопатій; формування практичних умінь застосування комплексів вправ логопедичної гімнастики.
Основні завдання дисципліни:
теоретичні:формувати знання науково-теоретичних основ щодо змісту, організації та проведення логопедичної гімнастики; знаття методів та прийомів проведення різних видів логопедичної гімнастики.
практичні: сформувати вміння визначати мету та диференційований зміст логокорекційного впливу засобами логогімнастики за наявності різних форм логопатій; застосовувати методику проведення різних видів логопедичної гімнастики, визначати структуру логопедичних занять з урахуванням етапів (підетапів) логогімнастики; добирати дидактичні матеріали та інвентар для проведення логогімнастики.
Результати навчання. За підсумками вивчення дисципліни студент повинен знати: мету та завдання логогімнастики; змістове наповнення різних видів логогімнастики; методику застосування вправ логогімнастики.
За підсумками вивчення дисципліни студент повинен вміти: планувати логопедичну роботу з урахуванням логогімнастики; адаптувати зміст логогімнастики до індивідуальних можливостей дітей з порушеннями мовлення; володіти технікою проведення різних видів вправ логогімнастики.
Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, різні види бесіди (репродуктивна, аналітико-синтетична, евристична та інші), створення та розв’язання проблемних ситуацій, виконання вправ, конспектування, опрацювання методичної літератури, рольові ігри, дискусії, моделювання навчальних ситуацій тощо.
Методи оцінювання: поточне усне опитування, виконання практичних та тестових завдань, модульні контрольні роботи.
Розподіл балів, що присвоюються студентам:
Поточний і модульний контроль (100 балів) | Сума | ||
Змістовий
модуль 1 (100 балів) |
100 |
||
Поточний контроль | МКР | Самостійна робота | |
20 балів | 50 балів | 30 балів |
Форма підсумкового контролю: залік.
Перелік основної літератури:
Мова викладання: українська