Інноваційні технології в логопедії

Анотація навчальної дисципіни

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЛОГОПЕДІЇ

 

Мета викладання навчальної дисципліни – формування у студентів логопедичної майстерності при використанні сучасних технологій діагностики та корекції порушень мовлення у дітей та дорослих, ознайомлення студентів з сучасними тенденціями (нейропсихологічним та психолінгвістичним підходом) розвитку інноваційних технологій в галузі логопедії.

Міждисциплінарні зв’язки: дисципліна “Інноваційні технології“ в логопедії” опирається на знання з логопсихології та логодидактики, а також психодіагностики, нейропсихології, психолінгвістики, лінгвістики, вікової та загальної психології

  1. Вивчення даної дисципліни гарантує здобуття наступних компетентностей: оволодіння студентами поглибленим розумінням поняттями: “нейропсихологічний підхід”, “психолінгвістичний підхід”, “процес логопедичної корекції”; репродуктивного відтворення знань про сучасні логопедичні технології та набуття уміння робити перенос на аналогічні ситуації у практиці; творчого підходу до процесу діагностики та корекції порушень мовлення у дітей та дорослих; набуття уміння формувати перспективні плани корекції порушень мовлення.
  2. Змістовий модуль І. Новітні діагностичні технології в галузі логопедії.

Тема 1. Базові підходи до формування інноваційних технологій у галузі логопедії.

Тема 1. Методи дослідження базових психічних процесів та функцій пізнавальної діяльності для формування мовлення.

Тема 2. Психолінгвістичний підхід у дослідженні особливостей мовлення у дітей та дорослих.

Змістовий модуль ІІ. Новітні навчально-корекційні технології в галузі логопедії.

Тема 1. Превентивні методики корекції порушень мовлення у дітей.

Тема 2. Психолінгвістичні методики корекції порушень мовлення у дітей.

Тема 3. Психолінгвістичні методики відновлення мовлення у дорослих.

Тема 4. Перспективне планування корекційно-відновлювального процесу.

  1. Обсяг вивчення навчальної дисципліни

Кількість кредитів – 4.

Загальна кількість годин – 120.

Кількість аудиторних годин – 40.

Кількість лекційних годин – 12.

Кількість годин для практичних занять – 28.

Кількість годин для самостійної роботи -80.

  1. Форма підсумкового контролю: екзамен.
  2. Викладач, що забезпечить читання навчальної дисципліни: Гаврилова Наталія Степанівна, кандидат психологічних наук, доцент.

6. Список основної літератури.

  1. Гаврилова Н.С. Порушення фонетичного боку мовлення у дітей. Монографія. – Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друк-Сервіс», 2011. – 200с.
  2. Тарасун В.В. Логодидактика. Навчальний посібник. 2-е видання.– К.: Видавничий дім “Слово”, 2011.–392 с.
  3. Трофименко Л.І. Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із ЗНМ: Програмно-методичний комплекс / за редакцією Є.Ф.Соботович. – К.: Актуальна освіта, 2007. – 120 с.